پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار البرز در بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا:

خبرنگاران ناشران کارآمدی نظام و امیدبخشی به جامعه هستند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ارتباط گسترده‌ای با بطن جامعه برقرار کرده‌ایم و امید است سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهیم و افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف را داشته باشیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی عبداللهی» در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران که روز شنبه همزمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و هفته خبرنگار صورت گرفت، ضمن تبریک این هفته، افزود: خبرنگاران افرادی شجاع، صالح و صادق هستند که ایثارگرانه در مسیر اطلاع رسانی دقیق به جامعه گام بر می‌دارند.

وی ادامه داد: رسالت خبرنگاری بسیار خطیر است و کسانی در این راه قدم می‌گذارند که دل در گرو مردم و میهن خود داشته باشند چراکه اصحاب رسانه پایگاه اجتماعی ویژه‌ای در جامعه دارند.

عبداللهی گفت: باید تلاش کنیم با انعکاس اخبار صحیح از کارآمدی نظام و نشر اهداف و برنامه‌های دولت محترم سیزدهم به مردم امید بدهیم. باید جهادی و ویژه کار کنیم تا تحول مد نظر مقام معظم رهبری و دولت مردمی ایران قوی را رقم بزنیم.

استاندار البرز گفت: شاهد تلاش‌های رئیس جمهور محترم در عرصه‌های مختلف هستیم که تحول آفرین بوده‌اند و در اقصی نقاط کشور حضور فعال دارند تا امید را در دل مردم زنده کنند.

وی افزود: مصمم هستیم کمبودها و عقب ماندگی‌های استان را جبران کنیم و برای این منظور به یک زمان منطقی نیاز داریم.
عبداللهی با اشاره به کمبود سرانه تخت بیمارستانی در استان، گفت: مجموعا ۲۳۰۰ تخت بیمارستانی با توجه به جمعیت کم داریم ولی از سوی دیگر بیمارستان‌های متعددی در حال ساخت است که با گره‌گشایی از پروژه‌های بیمارستانی بدنبال تسریع در بهره‌برداری از آنها هستیم.

وی افزود: ساخت یک بیمارستان ۵۰۰ تختی جنرال در استان طبق مصوبه سفر رئیس جمهور به استان در دستور کار داریم.

استاندار البرز گفت: در سرانه‌های آموزشی فقیرترین استان کشور هستیم که در سفر رییس جمهور ساخت ۱۰۰ مدرسه طی تعامل دولت و خیرین مصوب شد و برای این هدف زمین های مناسب جانمایی شده و با مشارکت خیرین ساخته خواهند شد.

وی افزود: رینگ شبکه آبرسانی استان از جمله برنامه های مهم محسوب می شود تا با تحقق این امر بتوانیم سهم بیشتری از سدهای مستقر در استان داشته باشیم.

عبداللهی گفت: از سوی دیگر با راه‌اندازی قرارگاه کشاورزی استان درصدد هستیم که توان دانش بنیان استان را به خدمت گرفته و زنجیره تامین غذای پایدار را بهبود و کیفیت بخشیم.

وی افزود: بر این اساس توسعه کشت گلخانه‌ای و ترغیب و تشویق کشاورزان و نخبگان برای این اقدام در دستور برنامه است.

استاندار البرز گفت: قرارگاه اجتماعی استان نیز راه اندازی شده و به صورت منظم جلسات آن با مصوبات عملیاتی و اجرایی برگزار می‌شود.

وی افزود: 66 محله کم برخوردار استان مورد هدف هستند و برای این منظور هر هفته روزهای چهارشنبه تحت عنوان چهارشنبه های جهادی، میز خدمت در یکی از محله‌های هدف برپا می‌شود.

عبداللهی گفت: همچنین روزهای جمعه نیز میز خدمت در مصلاهای محله های هدف برپا می شود، بنابراین ارتباط تنگاتنگی با جامعه شکل گرفته که تاکنون منشا اثر و خیر بوده است.

وی افزود: در حوزه توسعه اقتصادی و صادرات و ارزآوری و افزایش ظرفیت های تولید و صادرات نیز قرارگاه توسعه اقتصادی راه اندازی شد.

استاندار البرز گفت: قرارگاه مسکن نیز راه‌اندازی کرده‌ایم و درصدد هستیم در راستای ساماندهی بافت‌های فرسوده با مشارکت مردم، شهرداری‌ها و انبوه‌سازان اقدام کنیم.

وی افزود: برای اینکه البرز را به استان سبز در حوزه اشتغال تبدیل کنیم قرارگاه اشتغال را راه‌اندازی کرده ایم و با ایجاد ارتباط و لینک مناسب، متقاضیان اشتغال را به واحد‌های تولیدی و صنعتی معرفی خواهیم کرد.

عبداللهی گفت: اکثر شهرک‌های صنعتی استان به نیروی کار نیاز دارند و باید ارتباط موثری بین آنها و متقاضیان اشتغال برقرار کنیم.

وی افزود: با توجه به اخذ اعتباری بالغ بر هزار و 150 میلیارد تومانی، روستاهای صعب العبور محروم از گاز به این موهبت مجهز می شوند.

استاندار البرز گفت: ارتباط گسترده‌ای با بطن جامعه برقرار کرده‌ایم و امید است سطح رضایتمندی مردم را افزایش دهیم و افزایش مشارکت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف را داشته باشیم.

وی افزود: استان البرز و شهر کرج در سال‌های اخیر در فعالیت‌های اجتماعی و عمومی ضعیف قلمداد شده که با چنین اقداماتی در آینده مشارکت مردم را همراه داشته باشیم.

عبداللهی گفت: کشور ما از ویژگی‌های بالایی برخوردار است ولی از سوی دیگر مستعد بسیاری از بلایای طبیعی نیز است، از این رو ضرورت دارد با اقدامات پیشگیرانه و ارتقاء تجهیزات و امکانات و همچنین آموزش های گسترده از خسارات جانی و مالی جلوگیری کنیم.

وی افزود: یکی از عوامل جلوگیری از حادثه ای مانند سیل، درختکاری‌های گسترده است چراکه از این طریق فرسایش خاک کم می‌شود و میزان نفوذ بارش‌ها به خاک افزایش می‌یابد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات