سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 پروژه‌های اقتصادی استان دانش بنیان برنامه‌ریزی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تاکید کرد: با تاکید استاندار البرز، پروژه‌های اقتصادی استان در سال جدید بر محور پروژه‌های دانش بنیان برنامه‌ریزی می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «جهانگیر شاهمرادی» با بیان این مطلب در اولین جلسه اقتصاد دانش‌بنیان استان البرز که با موضوع برنامه‌های تحولی حوزه اقتصادی سال ۱۴۰۱ در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است و‌ همچنین تاکید

استاندار البرز، باید در سال جاری تعداد شرکت‌های دانش بنیان افزایش دو برابری داشته باشد.

وی افزود: در این راستا استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های استان بویژه دانشگاه خوارزمی نکته حائز اهمیتی است که باید مورد توجه بیش از پیش‌ دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

 این‌ مسئول خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی در سال جاری باید پروژه‌های خود را به سمت پروژه‌های دانش بنیانی که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند، ببرند تا شاهد تحقق اشتغال پیش‌بینی شده استان نیز باشیم.

شاهمرادی گفت: کاری که تمامی دستگاه‌ها باید در دستور کار خود قرار دهند این است که مدلی را تعریف کنند که در هر جلسه این کارگروه، اقتصاد دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تصریح کرد: در ابتدای امر لازم است دستگاه‌های اجرایی در اولین اقدام، وضعیت موجود دستگاه خود را در قالب آمار و اطلاعاتی که برای گردآوری اطلاعات اقتصادی استان مدنظر است، تعریف کنند.

وی یادآور شد: برای دستیابی به این مهم باید در وهله اول اهداف هر دستگاه به روشنی تعریف شود تا بر اساس برنامه تحول اقتصادی بتوان واحدهای جدید را راه‌اندازی کرد.

به گفته وی در حال حاضر 308 واحد دانش بنیان در البرز وجود دارد که با تاکید استاندار البرز باید به 616 واحد برسد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها باید برای دستیابی به این هدف، برنامه عملیاتی ارائه دهند، افزود: دستگاه‌های اجرایی مکلفند گزارش‌های واقعی خود را بر اساس نیازمندی‌های خود اعلام کنند تا اثرگذاری برنامه‌ها در دل جامعه نشان داده و ایجاد اشتغال پیش‌بینی شده نیز در سطح استان عملیاتی شود.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات