چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 معاون شهرسازی شهرداری کرج:

شهروندان قبل از خرید املاک قولنامه‌ای از شهرداری استعلام بگیرند

معاون شهرسازی و معماری شهرداری کرج گفت: شهروندان به منظور صیانت از سرمایه‌های مادی خود قبل از اقدام به خرید املاک قولنامه‌ای، وضعیت آن پلاک را از شهرداری استعلام بگیرند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «عباس سعیدی کیا» اظهار داشت: برخی املاک که در سطح شهر تحت عنوان قولنامه‌ای خرید و فروش می‌شوند، در شهرداری دارای رأی تخریب کمیسیون ماده صد یا پرونده بدهکاری هستند و چنانچه شهروندان بدون اطلاع از این موضوع نسبت به خریداری این قبیل آپارتمان‌ها اقدام نمایند، متضرر خواهند شد لذا استعلام پیش از معامله امری ضروری است.

وی افزود: اخیراً دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان نیز طی دستور‌العملی خواستار اطلاع‌رسانی به عموم شهروندان مبنی بر عدم خرید املاک دارای حکم تخریب شده‌اند، چرا که در صورت اجرای حکم یا اقدام حقوقی جهت وصول مطالبات شهرداری، مراتب متوجه آخرین مالک پلاک خواهد بود و شهروندان باید آگاهی لازم را داشته باشند.

معاون شهردار کرج با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهرها می‌باشد که باید ریشه‌کن شود، اذعان داشت: این نوع ساختمان سازی های فاقد استحکام به مرور به بخشی از بافت های فرسوده و ناپایدار سطح شهر تبدیل شده و هزینه‌های مالی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی را متوجه شهر و مدیریت شهری می‌نمایند، چرا که اصول مهندسی و شهرسازی و توجه به مسائل ایمنی در آنها رعایت نشده است.

سعیدی کیا گفت: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر کرج، مالکین بناهای فرسوده و ناپایدار چنانچه در سال ۱۴۰۱ نسبت به تخریب و نوسازی یا تجمیع با پلاک های همجوار جهت بلندمرتبه‌سازی اقدام نمایند، تا ۹۵ درصد از پرداخت هزینه‌های صدور پروانه ساخت معاف می‌شوند و این امتیاز ویژه‌ای جهت بهسازی و نوسازی بناهای رو به تخریب و ریزدانه است.

انتهای پیام/  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات