یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر شعب بانک کشاورزی استان؛

خدشه به اعتبار بانک کشاورزی ناممکن است/ عملکرد درخشان بانک کشاورزی، مرهون آموزش و عملکرد کارکنان

مدیر شعب بانک کشاورزی استان البرز با اشاره به فعالیت های مطلوب بانک کشاورزی در سطوح ملی و بین المللی، خدشه وارد کردن به اعتبار این بانک را ناممکن دانست

دکتر ایرج یوسفی در جمع خبرنگاران با اشاره به بدنه کارشناسی و حوزه آموزشی این بانک اظهار کرد: بانک کشاورزی به عنوان بانک غذا و دارو، علاوه بر اینکه یک بانک مقتدر دولتی در سطح داخلی است، با حمایتهای فائو در سطح بین المللی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردار است.و گفت: دادستان کرج به دلیل پرداخت درست، به موقع و منضبط بانک کشاورزی به مال باختگانِ شرکت نهال نشان از عملکرد بانک کشاورزی تقدیر کرده است.
وی در مورد شرکت نهال نشان که این روزها سبب بروز شایعاتی درباره بانک کشاورزی در فضای مجازی شده است بیان کرد: شرکت نهال نشان، با مرکزیت استان البرز، از جمله شرکتها و موسساتی بود  که بدون دریافت مجوز بانک مرکزی به فعالیت در سرتاسر کشور پرداخت.
یوسفی با بیان اینکه اجازه فعالیت شرکت نهال نشان از طریق بانک مرکزی سلب شد گفت: سپرده گذاران این شرکت، مطالبات خود را از قوه قضائیه و سازمان جهاد کشاورزی مطالبه کردند.
وی با اشاره به اینکه سران سه قوه طی نامه ای، بانک کشاورزی را متولی پرداخت سپرده های زیر یک میلیارد ریال تعیین کردند افزود: بر این اساس خط اعتباری 400 میلیارد ریالی از طرف بانک مرکزی به بانک کشاورزی تخصیص داده شد تا از این طریق مطالبات زیر یک میلیارد ریالی پرداخت شود.
این مسئول از انجام تمام تعهدات بانک کشاورزی و پرداخت مطالبات 3 هزار و 512 نفر از کسانی که زیر 100 میلیون تومان در شرکت نهال نشان، سپرده گذاری کرده بودند خبر داد و افزود: عده ی معدودی در این شرکت، بیش از صد میلیون تومان سپرده گذاری کرده بودند ولی باتوجه به اینکه هنوز هیچ دستورالعملی از سوی سران سه قوه و بانک مرکزی مبنی بر پرداخت مطالبات این افراد دریافت نکرده ایم و نمی توانیم این مطالبات را پرداخت کنیم.
وی با اشاره به فعالیت های مطلوب بانک کشاورزی در سطوح ملی و بین المللی، خدشه وارد کردن به اعتبار این بانک را ناممکن دانست و تاکید کرد: اگر پرداخت مطالبات سپرده گزاران بالای صد میلیون تومانِ موسسه نهال نشان به بانک کشاورزی سپرده شود و خط اعتباری لازم در اختیار این بانک قرار گیرد، بدون تردید برای انجام این موضوع آمادگی کامل داریم.
یوسفی از تقدیر دادستان کرج به دلیل پرداخت درست، به موقع و منضبط بانک کشاورزی به مال باختگان نهال نشان خبر داد و خاطرنشان کرد: متن تقدیرنامه، خطاب به مدیرعامل بانک کشاورزی و مدیرشعب استان بوده است.

رتبه 1 کشوری در امهال وام های کشاورزان خسارت دیده
در ادامه جلسه، وی به ارائه گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی استان البرز پرداخت و گفت: مانده وام ها در سال گذشته، 9 هزار و 508 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال گذشته با 8 هزار و 393 میلیارد ریال، به میزان هزار و 115 میلیارد ریال، معادل 13 درصد رشد داشته ایم.
یوسفی میزان پرداختی این بانک در سال 97 را 6 هزار و 544 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به سال  96، با رقم 5 هزار و 815 میلیارد ریال، 13 درصد افزایش یافته است.
وی همچنین در اجرای بند خ ماده 33 بودجه که امهال وام های کشاورزان خسارت دیده است، از 240 میلیارد ریال اعتبار استان برای کل بانکها در سال زراعی 96-97 خبر داد و با اعلام رتبه یک کشوریِ بانک کشاورزی استان در این زمینه افزود: 213 میلیارد ریال از این اعتبار به بانک کشاورزی اختصاص داده شد؛ از این رقم،  96 درصد در استان البرز جذب شد که اعتبار آن در سال 98 نیز ادامه خواهد داشت.
مدیر شعب بانک کشاورزی البرز با اشاره به بند ب تبصره 16 که مربوط به وام های قرض الحسنه کمیته امداد و بهزیستی است خاطرنشان کرد: ده میلیارد ریال اعتبار به کمیته امداد اختصاص داشت که 9 میلیارد و 400 میلیون ریال آن معادل 94 درصد پرداخت شد؛ از 20 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار بهزیستی نیز 15 میلیارد و 200 میلیون ریال جذب شده است.

رتبه اول کشوری در زمینه رونق تولید
وی در ادامه از پرداخت هزار و 978 فقره وام ازدواج به مبلغ 309 هزار و 150 میلیون ریال در سال گذشته خبر داد و گفت: در زمینه رونق تولید یا بنگاه های کوچک زودبازده اقتصاد مقاومتی با 92 فقره پرداختی به مبلغ 606 میلیارد و 760 میلیون ریال در استان با عملکرد مجموع بانک های استان، رتبه اول کشوری را به دست آوردیم.
پیش تازی استان در کشور در ایجاد اشتغال پایدار روستایی با پرداخت 204 فقره وام به مبلغ 612 میلیارد  و 257 میلیون ریال از دیگر مواردی بود که یوسفی به آن اشاره کرد و افزود: در بیمه محصولات کشاورزی سال بیمه زراعی 96 و 97: بیست میلیارد و 435 میلیون ریال حق بیمه طیور، در شش ماهه 98-97 از 20 هزار و 435 به 100 هزار و 857 ارتقا پیدا کرد و به بیان دیگر حدود 5 برابر شده است.
وی در ادامه به رشد 25 درصدی پرداخت بیمه دام طی یک سال اشاره کرد و گفت: در محصولات باغی از 11 هزار و 104 میلیارد ریال به رقم 11 هزار و 611 میلیارد و در محصولات زراعی از 3 هزار و 906 به رقم 5 هزار و 50 میلیون ریال رسیدیم؛ بیمه منابع طبیعی نیز که سال گذشته صفر بوده به 47 میلیون ریال و بیمه تنه درختان به 4 میلیون ریال رسیده است.
این مسئول با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته کل حق بیمه محصولات کشاورزی، 76 میلیارد و 418 میلیون ریال بوده که در این شش ماهه تقریبا 5/2 برابر شده و به 173 میلیارد و 502 میلیون ریال ارتقا پیدا کرده است افزود: با توجه به آنفلوآنزای مرغی در سال های گذشته، 775 میلیارد و 102 میلیون ریال در بخش طیور؛ در بخش دام 3 هزار و 246 میلیون ریال؛ در بحث باغی 272 میلیون ریال و در حوزه زراعی 552 ریال خسارت پرداخت کردیم البته خوشبختانه خسارت ها امسال بسیار کاهش یافته و تنها در حوزه دام 194 میلیون ریال غرامت پرداخت شده است.

رتبه یک کشوری در ضریب خوداتکایی و توانمندی مالی
وی از 43 میلیون دلار افزایش گشایش اعتبارات اسنادی و 60 میلیون دلار عملیات ارزی در سال 97 خبر داد و گفت: با وجود اینکه ضریب خوداتکایی و توانمندی بانک کشاورزی قابل توجه است و از قدرت پرداخت تسهیلات بالایی برخوردار است اما در این زمینه نیز بانک کشاورزی استان البرز با ضریب 1 و 85 صدم حائز رتبه یک کشوری است.
یوسفی تعداد چک های برگشتی استان را نسبت به سال گذشته دارای روند کاهشی دانست و تعداد آن را در سال 97، 2 هزار و 554 فقره به مبلغ 366 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در حوزه بانکداری دیجیتال یا الکترونیک استان البرز رتبه اول را در بانک کشاورزی کل کشور کسب کرده است و درصد تحقق برنامه های الکترونیک ما در سال 97 بیش از 270 درصد بوده است.
وی عملکرد مطلوب شعب بانک کشاورزی استان البرز را نتیجه افزایش سرانه آموزشی به 85 ساعت در سال 97 دانست و گفت: در سال 96 سرانه آموزش تنها 26 ساعت بوده که نشان می دهد عملکرد درخشان شعب بانک کشاورزی دراستان البرز نتیجه آموزش صحیح به کارکنان است.
یوسفی با اشاره به وجود کارکنان متخصص و توانمند در بانک کشاورزی، این بانک را یکی از بانک های معتبر، خوش نام، قابل اعتماد و مردمی کشور دانست و افزود: کلیه شعب بانک کشاورزی با استفاده از ابزارهای الکترونیکی حوزه بانکداری، آمادگی لازم برای خدمت رسانی به تمامی ملت ایران به ویژه تولیدکنندگان و کشاورزان را دارد.
 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات