یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آزادسازی 200 هکتار از اراضی کشاورزی ماهدشت از چنگال متصرفان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آزادسازی 200 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان در روز پنجشنبه 9 اردیبهشت ماه 1400 خبر داد و عنوان کرد که این عملیات شامل تخریب 127 مورد دیوارکشی، بنا، محوطه و دپوی مصالح در منطقه تعاونی تولید ماهدشت بوده است.

به گزارش رمزگشانیوز  «اسماعیل صارمی» گفت: اراضی  تعاونی تولید ماهدشت اراضی یکپارچه کشاورزی  است که با سیاست برنامه ریزی الگوی  کشت، تحت مدیریت است.

وی در تشریح  الگوی کشت  گفت: این الگو عبارت ست از تعیین یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور، دانش بومی کشاورزان و بهره‌گیری بهینه از پتانسیل‌های منطقه‌ای با رعایت اصول اکوفیزیولوژیک تولید محصولات کشاورزی در راستای حفظ محیط زیست.

صارمی افزود: در این راستا مبارزه با زمین خواری بویژه با چنین اراضی که اهمیت ویژه ای دارد، با جدیت صورت می پذیرد. وی با اشاره به اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی در ماهدشت با تاکید بر اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه همگانی است، گفت: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، افرادی سودجو از این عدم آگاهی سوء‌استفاده می‌کنند و اراضی کشاورزی را با کمترین قیمت از کشاورزان خریداری و با خرد کردن آن، به مردم می فروشند که این تبعاتی دارد و با چنین افرادی برخورد می‌شود.

اسماعیل صارمی از شهروندان درخواست کرد ضمن درک اهمیت موضوع تولید غذا، نسبت به عملکرد سودجویان هشیار بوده و از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند.
انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات