شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلام شرایط پذیرش تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه

مدیر کل تامین اجتماعی استان البرز گفت: بیمه‌شدگان پاره‌وقت که زیر یک ماه کارکرد دارند می‌توانند از تاریخ درخواست تفاوت حق بیمه خود را پرداخت نمایند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مرتضی سلامی» گفت : بیمه‌شدگانی که حق بیمه آنان به صورت پاره وقت پرداخت می‌شود دیگر نگران سوابق پرداخت حق ‏بیمه خود به صورت کسری از ماه نباشند.

وی در خصوص مشمولین این طرح اظهار کرد : افرادی که به صورت پاره وقت (کسری از ماه) در کارگاه‏‌های مشمول قانون تامین اجتماعی اشتغال به کار دارند و برای آنان در ماه مورد نظر (حداقل یک روز) سابقه پرداخت حق بیمه لحاظ شده باشد، می‌توانند درخواست داده و مابقی کسر از ماه خود را پرداخت نمایند.

مدیرکل تامین اجتماعی اولین شرط پذیرش تکمیل سوابق پرداخت حق بیمه را دارا بودن حداکثر سن 50 سال برای مردان و زنان دانست و افزود: در صورتی‏ که سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از سن مذکور باشد، پذیرش درخواست وی منوط به داشتن سابقه پرداخت حق‏ بیمه قبلی معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد : کلیه بیمه‏ شدگان متقاضی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق‏ بیمه دارند، از اعمال شرط سنی معاف خواهند بود.

این مسئول در خصوص دومین شرط ارائه درخواست گفت: عقد قرارداد و صدور برگ‏ه پرداخت حق‏ بیمه کسری از ماه صرفا در زمان حیات بیمه‏ شده (توسط متقاضی و یا وکیل قانونی وی) امکان‌‌پذیر است و انجام فرآیندهای یاد شده تحت هیچ شرایطی توسط بازماندگان مجاز نخواهد بود.

سلامی خاطرنشان کرد: در صورت صدور برگ‏ه پرداخت حق‏ بیمه در زمان حیات بیمه شده، امکان پرداخت حق ‏بیمه توسط بازماندگان لغایت پایان مهلت مقرر میسر است.

وی افزود :نرخ پرداخت حق بیمه و تعهدات بیمه‏‌ای سهم حق‏ بیمه متقاضی برای استفاده از تعهدات موضوع قانون تامین اجتماعی بر اساس بخشنامه مذکور مجموعا 27 درصد است.

سلامی گفت : دستمزد مبنای پرداخت حق‏ بیمه دستمزد روزانه مبنای محاسبه و پرداخت حق ‏بیمه عبارت است از دستمزد روزانه همان ماهی که سابقه آن به اعتبار پرداخت حق‏ بیمه به صورت کسری از ماه ایجاد شده است، مشروط بر این‏که از حداقل دستمزد مصوب شورای‏ عالی ‏کار کمتر و از حداکثر دستمزد مصوب بیشتر نباشد.

مدیرکل تامین اجتماعی در پایان افزود: بیمه‌شدگانی که به صورت پاره وقت در کارگاه‌های مختلف مثل بعضی از مهد کودک‌ها، مطب‌ها و غیره فعالیت می‌کردند و حق بیمه آنان به صورت یک ماه کامل پرداخت نمی‌شد برای آنها شرایط مطلوبی ایجاد شده که کسری از ماه را بیمه شده بتواند با عقد قرارداد جداگانه پرداخت نماید و زمان بازنشستگی آنان طولانی نشود.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات