پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش منزلت اجتماعی با ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی

استاندار البرز در دومین جلسه شورای مهارت استان البرز گفت: همه ما موظفیم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف نماییم.

به گزارش رمزگشانیوز؛  دومین جلسه شورای مهارت استان البرز به ریاست استاندار البرز و با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.

«عزیزاله  شهبازی» اظهار داشت: استان البرز استانی صنعتی است که با وجود 3 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی ظرفیتی بسیار مناسب برای رشد و توسعه اقتصادی کشور و به تبع آن کشور است که در صورت توجه به تامین منابع انسانی حرفه‌ای و کارآمد می‌تواند به جایگاه واقعی خود در کشور دست یابد.

وی با اشاره به اینکه اقتصادی بودن آموزش و شغل‌ها می‌تواند بسترهای لازم به منظور تحقق شعار جهش تولید را فراهم کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیاز صاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی استان به نیروی کار ماهر ضرورتی است که در صورت تحقق آن می‌تواند علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اقتصادی راه را برای آینده‌ای روشن ترسیم نماید.

وی با تاکید بر اینکه مهارت‌آموزی با تولید و عمل حاصل می‌شود، یادآور شد: ارائه آموزش‌های مهارتی به صورت 30 درصد تئوری و 70 درصد عملی است که نیاز واقعی واحدهای تولیدی و صنعتی است.

استاندار البرز همچنین تصریح کرد: همه ما موظفیم کاری کنیم که مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوانیم با حرکت به سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور را در حوزه اقتصاد برطرف نماییم.

در ادامه این نشست، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز به ارائه گزارش جامعی از روند پیشرفت کار پروژه اشتغال مهارت محور پرداخت.

 «تقی غیاثی تبار» با اشاره به اینکه طرح مذکور از طرح‌های محوری استان البرز است، خاطرنشان کرد: این پروژه با هدف تقویت و توسعه اشتغالزایی پایدار و بر اساس ظرفیت‌های موجود استان البرز در بخش‌های دولتی و غیر دولتی در دو بخش کوتاه مدت (ویژه کارجویان ماهر) و بلند مدت (ویژه کارجویان فاقد مهارت) از طریق تعاملات بین دستگاهی با محوریت استانداری البرز در حال اجرا می‌باشد.

وی افزود: به منظور امکان اجرای فراگیر پروژه با سرعت و دقت بالا و خصوصاً در شرایط کنونی که رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از الزامات اصلی فرآیندهای اجرایی پروژه است، «سامانه الکترونیکی اشتغال مهارت محور» به نشانیsoe.alborztvto.ir با قابلیت اخذ نیازهای واحدها و بنگاه‌های اقتصادی به نیروی کار، ثبت نام کارجویان به تفکیک نوع اشتغال، اطلاع رسانی، ارتباط با دبیرخانه و ... طراحی و پیاده‌سازی شد.

غیاثی تبار در تشریح تهیه بانک اطلاعاتی مهارت آموختگان دارای گواهینامه مهارت اظهار داشت: از آنجا که در برنامه کوتاه مدت پروژه در نظر است کارجویان ماهر به اشتغال برسند، لذا در اولین گام، مشخصات مهارت آموختگان البرزی که در حِرَف مختلف طی سالهای 96، 97 و 98 موفق به اخذ گواهینامه مهارت شده اند، از پورتال جامع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور احصا و پس از پالایش‌ها و راستی آزمایی‌های لازم، کارجویان ماهر شناسایی و جهت شرکت در فراخوان دعوت خواهند شد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان البرز، طراحی و تدوین الگوی آموزشی خوداشتغالی محور، تغییر رویکرد آموزشی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران الزهرا(س) به خوداشتغالی، ایجاد 27 کارگاه خوداشتغالی در 6 مرکز آموزشی، ایجاد اولین مرکز تخصصی کارآفرینی و کسب و کار استان، اجرای رویدادهای کار و فن در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، شناسایی و آموزش 25 نفر مربی کارآفرینی، طراحی و برنامه‌ریزی دوره‌های تخصصی و آغاز فراخوان و ثبت نام کارجویان را بخشی از اقدامات انجام شده اداره کل در راستای اجرای پروژه اشتغال مهارت محور برشمرد.

گفتنی است در پایان دومین جلسه شورای مهارت استان البرز، تفاهم‌نامه همکاری استانداری البرز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضای  دکتر «عزیزاله شهبازی» استاندار البرز و دکتر« ابراهیم صالحی عمران» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور رسید.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات