جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با پرداخت وام کم‌بهره؛

کشتارگاه‌های صنعتی طیور البرز ارتقا می‌باید

مدیر کل دامپزشکی استان البرز ضمن بازدید از یکی از کشتارگاه‌های واقع در شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ و رتبه بندی کشتارگاه‌های کشور بر اهمیت ارتقای کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان البرز از رتبه B به رتبه A تاکید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «دکتر غلامرضا توکلی» اظهار داشت: از مزایای استفاده از تجهیزات خط 2 در زنجیره کشتار، تخلیه کامل اندرونه مرغ است که از نظر کیفیت و حفظ بهداشت لاشه گوشت مرغ دارای اهمیت فراوان است و رابطه مستقیمی با افزایش ماندگاری گوشت مرغ دارد.

دکتر توکلی ادامه داد: هزینه تجهیز کشتارگاه‌ها به خط 2 کشتار بسته به حجم تولید بین 5 تا 7 میلیارد تومان برآورد می‌شود که با پیگیری‌های انجام شده از طرف اداره کل دامپزشکی استان البرز، تصمیم جدی در تعامل و پرداخت وام کم‌بهره به مدیران کشتارگاه‌های استان جهت تجهیز کشتارگاه به خط 2 گرفته‌ شده است.

وی افزود: این امر با تشکیل جلسات متعدد با مسئولان ذیربط و بهره‌برداران در حال پیگیری است و به لحاظ مزایایی که دارد مورد استقبال مدیران کشتارگاه‌ها نیز قرار گرفته است.

وی افزود: در مرغ‌های رتبه B به علت تخلیه اندرونه به صورت دستی و خستگی کارگر ممکن است بخشی از ته روده، دل، جگر، ریه و دیگر قسمتهای احشایی در داخل مرغ باقی بماند که باعث کاهش عمر ماندگاری و کیفیت مرغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تجهیز کشتارگاه‌های سطح استان به خط 2 که در واقع دستگاه تخلیه خودکار اندرونه است؛ تمام امعاء و احشاء از جمله ریه را از بین دنده‌ها بیرون می‌کشد و منجر به ارتقای سطح بهداشت و عدم پرداخت پول ضایعات مرغ از طرف مصرف‌کننده می‌شود.

انتهای پیام /
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات