printlogo


با پرداخت وام کم‌بهره؛
کشتارگاه‌های صنعتی طیور البرز ارتقا می‌باید
کشتارگاه‌های صنعتی طیور البرز ارتقا می‌باید
کد خبر: 2063
مدیر کل دامپزشکی استان البرز ضمن بازدید از یکی از کشتارگاه‌های واقع در شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به طرح ارتقای کیفیت گوشت مرغ و رتبه بندی کشتارگاه‌های کشور بر اهمیت ارتقای کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان البرز از رتبه B به رتبه A تاکید کرد.
به گزارش رمزگشانیوز؛  «دکتر غلامرضا توکلی» اظهار داشت: از مزایای استفاده از تجهیزات خط 2 در زنجیره کشتار، تخلیه کامل اندرونه مرغ است که از نظر کیفیت و حفظ بهداشت لاشه گوشت مرغ دارای اهمیت فراوان است و رابطه مستقیمی با افزایش ماندگاری گوشت مرغ دارد.

دکتر توکلی ادامه داد: هزینه تجهیز کشتارگاه‌ها به خط 2 کشتار بسته به حجم تولید بین 5 تا 7 میلیارد تومان برآورد می‌شود که با پیگیری‌های انجام شده از طرف اداره کل دامپزشکی استان البرز، تصمیم جدی در تعامل و پرداخت وام کم‌بهره به مدیران کشتارگاه‌های استان جهت تجهیز کشتارگاه به خط 2 گرفته‌ شده است.

وی افزود: این امر با تشکیل جلسات متعدد با مسئولان ذیربط و بهره‌برداران در حال پیگیری است و به لحاظ مزایایی که دارد مورد استقبال مدیران کشتارگاه‌ها نیز قرار گرفته است.

وی افزود: در مرغ‌های رتبه B به علت تخلیه اندرونه به صورت دستی و خستگی کارگر ممکن است بخشی از ته روده، دل، جگر، ریه و دیگر قسمتهای احشایی در داخل مرغ باقی بماند که باعث کاهش عمر ماندگاری و کیفیت مرغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تجهیز کشتارگاه‌های سطح استان به خط 2 که در واقع دستگاه تخلیه خودکار اندرونه است؛ تمام امعاء و احشاء از جمله ریه را از بین دنده‌ها بیرون می‌کشد و منجر به ارتقای سطح بهداشت و عدم پرداخت پول ضایعات مرغ از طرف مصرف‌کننده می‌شود.

انتهای پیام /
 
لینک مطلب: http://ramzgoshanews.ir/News/item/2063