سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

در هفته سوم «پویش تولید، تداوم امید»

اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح شد

روز پنجشنبه و در هفته سوم «پویش تولید، تداوم امید» سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بازدید از شرکت «دلپذیر» در شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز ضمن بررسی مسائل مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی، برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت صمت در سال «جهش تولید» را تشریح کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «حسین مدرس خیابانی» در این سفر یک‌روزه به البرز با اشاره به رسیدن پویش «تولید، تداوم امید» به ایستگاه سوم با بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ صنعتی و معدنی تصریح کرد: در حال حاضر، سراسر نقاط کشور همانند یک کارخانه بزرگ سازندگی است و‌ در جای جای آن، فعالیت‌های توسعه‌ای در حال انجام است.

وی اولویت‌های این وزارتخانه را به ترتیب «تامین مواد اولیه» مورد نیاز کارخانجات، « توسعه صادرات» و «تعمیق ساخت داخل» عنوان کرد و با تاکید ویژه بر «تولید» به عنوان یک مسئله محوری در کشور گفت: قطعاً با تقویت و توسعه بخش تولید بسیاری از مسائل و مشکلات کشور قابل حل است.

مدرس خیابانی آمار تولیدات منتخب کالایی کشور طی سه ماه گذشته را با وجود  همه محدودیت‌های موجود افزایشی اعلام کرد و گفت: به عنوان نمونه، در بخش تولید لاستیک خودرو ۲۷ درصد افزایش تولید، انواع لوازم خانگی بین ۵۰ تا ۱۵۰ درصد و مواد شیمیایی و پتروشیمی و همچنین عمده محصولات با رشد تولید همراه بودند.

وی ضمن اشاره به اینکه چالش‌هایی نظیر اشتغال، ارز آوری، توسعه صادرات و حتی بسیاری از مسائل اجتماعی و امنیتی منوط به توسعه صنعتی و افزایش تولید در کشور است،  یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های حال حاضر این وزارتخانه برای تحقق «جهش تولید» را  «تامین مواد اولیه» مورد نیاز کارخانجات دانست.

مدرس خیابانی  افزود: در همین راستا تلاش می‌شود با بهره‌گیری از منابع مختلف ارزی برای تامین مواد اولیه لازم اقدام شود که در این خصوص با بانک‌مرکزی جمهوری اسلامی نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی «توسعه صادرات» را اولویت دوم وزارت صمت در سال جاری اعلام کرد و گفت:  هم اکنون مسیر صادرات برای بخش تولید باز شده و نرخ ارز تبدیل به یک مزیت صادراتی برای تولیدکنندگان شده است.

سرپرست وزارت صمت گفت: هدف‌گذاری صادرات غیر نفتی در سال ۹۹ حدود ۴۱ میلیارد دلار است که در همین راستا تمرکز خوبی روی کشورهای همسایه و ظرفیت‌های صادراتی آنها انجام شده و خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد مرزهای تجاری کشور فعال هستند.

به گفته مدرس خیابانی « تعمیق ساخت داخل» سومین موضوع محوری وزرات صنعت، معدن و تجارت در سال «جهش تولید» است که این وزارتخانه مصمم است با بهره‌گیری از توان داخلی، نیازمندی‌های موجود به ماشین‌آلات، قطعات و تجهیزات را  تامین کند.

انتهای پیام/
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات