دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

شناساندن درستی از نادرستی رفتار‌ها در فضای مجازی از ضروریات است

اختتامیه جشنواره بصیرت مجازی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، جمعی از اهالی رسانه استان و برگزیدگان این جشنواره، در محل سالن جلسات گفت‌وگوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

اگر ما بصیرت نداشته باشیم، اگر ما بینش درست، چشم باز، هوشیاری لازم نداشته باشیم، نه درست منافع حقیقی‌مان را تشخیص می‌دهیم، نه درست راه رسیدن به این منافع را تشخیص می‌دهیم، نه درست آدمی را که باید این بار بزرگ را بر دوش بگیرد، می‌شناسیم. وقتی بصیرت نبود مثل انسانی است که چشم ندارد، راه را نمی‌بیند. "مقام معظم رهبری"

البرز- رمزگشانیوز؛ روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نوشت: "جشنواره بصیرت مجازی" توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با مشارکت موسسه فرهنگی هنری رویش البرز جاویدان با اهداف جهاد تبیین در رسانه و فضای مجازی، ارتقای سواد رسانه‌ای و مجازی، مقابله با آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی برنامه‌ریزی و برگزار شد.
سعید جابری انصاری -مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان البرز- با اشاره به نا امن و پرمخاطره بودن فضای مجازی گفت: داشتن سواد فضای مجازی به ما کمک می‌کند تا از این فضا به صورت بهینه استفاده کنیم و آسیب‌های آن را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه در اثر نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی، زمینه بروز رفتار‌های ناهنجار و نادرست فراهم می‌شود اظهار کرد: شناساندن درستی از نادرستی رفتار‌ها در فضای مجازی از ضروریات است، همچنین همه کاربران و افسران سایبری و فعالان فضای مجازی را به رعایت تقوا، رعایت اخلاق و انصاف، رعایت انقلابی گری و عدالت خواهی در انتشار مطالب در فضای مجازی دعوت کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز، با تاکید بر اهمیت داشتن بصیرت در فضای مجازی و لزوم تشکیل ارتش سایبری برای مقابله با جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی دشمنان نظام از اهالی رسانه استان خواست با تولید محتوی و انتشار در فضای مجازی مردم را از تهدایدات فضای مجازی آگاه نموده و با تهدیدات دشمن را در فضای مجازی مقابله نمایند.
در این مراسم ضمن ارائه گزارش برگزاری جشنواره توسط آروئی، مدیرمسئول موسسه فرهنگی هنری رویش البرز جاویدان، قرائت بیانیه هیات داوران توسط حسین بهزادی‌فر، نماینده هیات داوران جشنواره، ارائه اقدامات اداره کل در حوزه فضای مجازی و بیان نقش رسانه‌ها در عرصه فضای مجازی توسط نوروزی، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل، همچنین تقدیر از برگزیدگان جشنواره از دیگر بخش های این مراسم بود.
گفتنی است؛ فراخوان جشنواره در تاریخ 31 اردیبهشت 1402 انتشار یافت و مقرر شد علاقه‌مندان تا 31 شهریور آثار خود را ارسال کنند؛ در نهایت این جشنواره برای دریافت آثار بیشتر و افزایش مشارکت علاقه‌مندان تا 10 آبان 1402 تمدید شد؛ در مجموع تعداد 95 اثر به دبیرخانه جشنواره واصل گردید که از این تعداد 50 اثر مرتبط با موضوعات جشنواره به بخش داوری راه یافت و در نهایت مراسم اختتامیه جشنواره با برنامه‌ریزی صورت گرفته در تاریخ 27 دی ماه 1402 برگزار شد و از برگزیدگان و عوامل اجرایی جشنواره تقدیر گردید.
 



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات