جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاسخ همه‌ نیازهای بشر در قرآن کریم است

وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کریم مایه انسجام و وحدت مسلمانان و مایه افتخار ماست، گفت: در تمام دوران زندگی، از آغاز تا پایان تلاشمان این است که در سایه قرآن باشیم چون همه‌ نیازهای بشری در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.

فرهنگی- رمزگشانیوز؛ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با نمایندگان قرآنی کشورهای مسلمان با اشاره به اینکه خوشحالیم که بهانه این اجتماع و نشست حول مسائل قرآن است، اظهار کرد: همه‌ نیازهای بشری در قرآن کریم مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: در نشست‌هایی که حول مسائل قرآنی در کشورمان برگزار می‌شود، توجهمان به این نکته است که بتوانیم در پناه قرآن وحدت و انسجام میان‌ ملل مسلمان را تقویت کنیم.
اسماعیلی افزود: نهصت اسلامی امام راحل که بیش از ۶۰ سال آغاز شده است، با الهام از آیات الهی بوده و تا امروز هم مسیر انقلاب در این راستا روبه جلو حرکت کرده است.
وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه امروز در پیشانی حرکت نهضت اسلامی رهبر انقلاب حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای قرار دارد، اظهار کرد: ایشان معلم، مفسر و قاری قرآن هستند و یکی از قرآن پژوهان برجسته در حوزه تجوید و مفاهیم قرآنی هستند و همه کتاب‌های ایشان حول محور قرآن کریم است.
وی بیان کرد: ما در اولین روز ماه مبارک‌ رمضان با محفل قرآنی که در محضر رهبر انقلاب تشکیل می‌شود این ماه مبارک را آغاز می‌کنیم و ایشان در آن جلسات تلاوت قاریان برجسته را استماع می‌کنند و نکات سالانه خود را در تبلیغ و ترویج قرآن ارائه می‌کنند.
اسماعیلی با بیان اینکه جامعه ایرانی با برکت نور و قرآن و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای با قدرت به مسیر روبه پیشرفت خود ادامه می‌دهد، اظهار کرد: در بعضی از دوره‌ها که فشار دشمن زیاد می‌شود و تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی را مورد آزار قرار دهند و از مواضع خودش برگردانند ایشان با استناد به آیات قرآنی با دنیا صحبت می‌کنند.
وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی گفت: در یکی از این موارد که فشارها شدت گرفته بود ایشان قصه نوح، نیل و لشکر فرعون را مثال زدند.
اسماعیلی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف با نگاه به قرآن مسیر مقاومت را انتخاب کردیم و به نصرت الهی اعتقاد کامل داریم افزود: در واقعه دردناک غزه که در حال جریان است یکی از مبشرات این تمسک مردان و زنان فلسطینی به قرآن است و این برای همه ما امیدبخش است.

دیپلماسی قرآنی راهبرد مورد تاکید رئیس جمهور است
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: امروز یکی از راهبردها و استراتژی‌های اصلی که آیت‌الله ابراهیم رئیسی و وزیر فرهنگ درخواست اجرایی شدن آن را داشتند، پیگیری موضوع دیپلماسی قرآنی است.
علیرضا معاف اظهار کرد: در این همایش بین‌المللی ابعاد و اضلاع نظریه «دیپلماسی قرآنی» و «قرآن محور همگرایی و همدلی امت اسلام» به بحث‌های علمی و نظری گذاشته شد و امیدواریم این همایش مقدمه‌ای بر بخش بین‌الملل نمایشگاه بین الملل قرآن کریم باشد تا در نمایشگاه خدمت اساتید، هنرمندان، خوشنویسان و مفسران قرآنی جهان اسلام باشیم.



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات