جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۴۷ کیلومتر از راه‌های روستایی طالقان بهسازی و روکش آسفالت شد

رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز از بهسازی و روکش آسفالت در طالقان خبر داد و گفت: طی دو سال گذشته ۴۷.۳ کیلومتر از راه‌های روستایی طالقان احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ ملک حسین سیاهپور با اشاره به اینکه ۹۹ کیلومتر راه روستایی در استان البرز وجود دارد که از این میزان ۸۹۵ کیلومتر آسفالته است، گفت: طول راه‌های اصلی، شریانی، بزرگراهی و آزادراهی استان در مجموع ۴۱۰ کیلومتر و طول راه‌های روستایی البرز تقریباً دو برابر این رقم است.
وی مطرح کرد: از ۲۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان البرز، ۲۴۸ روستا دارای راه آسفالته است و در حال حاضر ۹۸ درصد از جمعیت روستایی البرز از نعمت آسفالت بهره‌مند شده‌اند.
رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اجرای پروژه راه‌های روستایی در شهرستان طالقان بیان کرد: طی دو سال گذشته ۴۷.۳ کیلومتر از راه‌های روستایی این شهرستان احداث، بهسازی و روکش آسفالت شده است.
سیاهپور با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد تومان اجرا شده‌اند، افزود: احداث و بهسازی راه‌های روستایی بالا طالقان شامل محور جوستان به مهران به طول ۶ کیلومتر، سه راهی گته ده تا گته ده به طول ۲.۵ کیلومتر و سه راهی دهدر تا دهدر به طول ۱.۳ کیلومتر، از جمله این پروژه هاست.
رئیس اداره ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از احداث و بهسازی محور خچیره به طول چهار کیلومتر، محور پراچان به طول چهار کیلومتر، محور (کرکبود- هشتان و ابصار) به طول یک کیلومتر و (جوستان به دیزان، گته ده به گراب) به طول ۴.۲ کیلومتر خبر داد.
وی افزود: احداث و بهسازی راه‌های روستایی پایین طالقان شامل محور باریکان به میناوند به طول چهار کیلومتر، اوچان به میر به طول سه کیلومتر، اهوارک به خوران به طول ۴.۵ کیلومتر، امیرنان به کذلک به طول ۶ کیلومتر، محور (سوهان، کش، کشرود و راه اصلی پایین طالقان) به طول ۵.۸ کیلومتر و محور دنبلید به آرتون به طول یک کیلومتر نیز اجرا شده است.
سیاهپور در پایان با تاکید بر اهمیت راه‌های روستایی به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه هر استان، اظهار کرد: احداث و آسفالت راه‌های روستایی و به تبع آن امکان و سهولت خدمات‌رسانی سایر ارگان‌ها موجب می‌شود اقتصاد روستاییان رونق گیرد و مهم‌تر اینکه از مهاجرت این قشر زحمتکش به شهرها جلوگیری می‌کند. 




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات