سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت نوسازی ۴۰ هزار ساختمان ناپایدار در بافت فرسوده البرز

استاندار البرز با اشاره به مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده استان، گفت: از ۶۳ هزار پلاک شناسایی شده،۴۰ هزار پلاک دارای سازه ناپایدار است که باید توسط شهرداری‌ها مورد پیگیری و نوسازی قرار گیرد.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که روز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور مدیرعامل ستاد بازآفرینی شهری ایران در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: اشراف و تسلط شهرداران به اهداف این ستاد و نوع دیدگاه حاکم بر این امر از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: با توجه به مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده استان از ۶۳ هزار پلاک شناسایی شده،۴۰ هزار پلاک دارای سازه ناپایدار است که باید توسط شهرداری‌ها مورد پیگیری و نوسازی قرار گیرد.
عبداللهی گفت: باید با جلب مشارکت مردم نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف تولید مسکن و پیشگیری از مخاطرات ناشی از بحران‌ها جلوگیری کنیم.
وی افزود: با تحقق اهداف بازآفرینی شهری علاوه بر نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، پیشگیری از بحران‌ها به واسطه ناایمن بودن سازه، حل بسیاری از معضلات اجتماعی و زیباسازی محله ها را خواهیم داشت.
استاندار البرز گفت: شهرداری‌ها با تبیین‌گری و اطلاع‌رسانی در خصوص ضرورت نوسازی بافت‌های فرسوده، اعطای پروانه رایگان و مشوق های ساخت، جلب مشارکت انبوه‌سازان و تجمیع ریزدانه‌ها، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.
وی افزود: احیای بافت فرسوده و ساماندهی ساخت و سازها بواسطه این اقدام، گام بزرگی در جهت تولید مسکن و حل معضلات اجتماعی است.
عبداللهی گفت: به طور مثال شهرهای نظرآباد با ۱۶۷ هکتار و کمالشهر با ۲۲۴ هکتار بافت فرسوده، سهم قابل توجهی در بافت ناکارآمد و فرسوده استان را دارند.
وی افزود: شهرداری‌ها باید کارگروه ویژه احیای بافت‌های فرسوده و ستاد فرعی بازآفرینی شهری را راه‌اندازی کنند.





 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات