چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

افراد با علائم سرماخوردگی ماسک بزنند

وزیر بهداشت با تأکید بر این مهم که افرادی که علائم سرماخوردگی دارند، از ماسک استفاده کنند، گفت: ۵ درصد بیمارانی که به خاطر بدحالی در بیمارستان بستری می‌شوند، کرونا و ۹۵ درصد آنفلوانزا است.

سلامت- رمزگشانیوز؛ مهر نوشت: بهرام عین اللهی، روز چهارشنبه در حیاط دولت با بیان اینکه ارز مورد نیاز برای واردات دارو به مقدار کافی دریافت کردیم، افزود: وضعیت دارویی ما از سال گذشته خیلی بهتر است.
وی با تاکید بر اینکه آنهایی که علائم سرماخوردگی دارند حتماً باید ماسک بزنند، ادامه داد: ۵ درصد بیمارانی که به خاطر بدحالی در بیمارستان بستری می‌شوند کرونا و ۹۵ درصد آنفلوانزا است.
وزیر بهداشت در ادامه به وضعیت شیرخشک در کشور اشاره کرد و گفت: قیمت شیرخشک برای مصرف کننده واقعی هیچ تغییری نکرده است.
وی با عنوان این مطلب که شیرخشک فقط به مصرف کننده ارائه می‌شود، افزود: تولید شیرخشک در سال جاری از سال گذشته بیشتر است اما به دلیل قاچاق و مصارف غیرمعمول، مشکلاتی ایجاد شده بود.
عین اللهی گفت: شیرخشک بر اساس کد ملی نوزاد که سازمان ثبت احوال به سازمان غذا و دارو ارسال می‌کند، توزیع می‌شود.
وزیر بهداشت در ارتباط با توزیع شیرخشک برای اتباع افغانستانی در کشور، افزود: اتباعی که شناسه وزارت کشور را دارند، می‌توانند شیرخشک را از داروخانه‌ها تهیه کنند.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح دارویاری، گفت: بیمه‌ها امسال نسبت به سال گذشته به تعهدات خود بهتر عمل کردند.
وزیر بهداشت افزود: اگر طرح دارویایر اجرا نمی‌شد، قاچاق دارو و تجهیزات پزشکی به دلیل تفاوت قیمت با کشورهای همسایه، افزایش می‌یافت.
وی گفت: امسال با هماهنگی که با بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، طرح دارویاری به خوبی پیش می‌رود.




 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات