یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا در کرج مطرح کرد:

کاهش 35 درصدی تلفات جاده‌ای کشور در مدت چهار سال

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: علی رغم افزایش گواهینامه موتور و خودرو در بین سال های 2013 تا 2017، 35 درصد در تعداد کشته شدگان کاهش داشتیم.


به گزارش رمزگشا نیوز از کرج؛ عین ا... جهانی در مراسمی که به آموزش بانوان هم یار ترافیک در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، گفت: وظیفه اصلی پلیس راهنمایی و رانندگی، اجرا و اعمال مقررات است و به عنوان مدیر ترافیک، تردد، تصادفات، خدمات مرتبط به شماره گذاری و صدور گواهینامه را برعهده دارد.

نقش تربیتی بانوان و اجرای طرح هم یار ترافیک در جامعه
وی ادامه داد: موضوع فرهنگ سازی و آموزش، نهادهای خاص خود را از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها، فرهنگ و ارشاد اسلامی، خانواده، مجلات، روزنامه ها و رسانه ها دارد که هر کدام وظایف فرهنگی برعهده دارند، اما پلیس واقعا جای این موضوع را در جامعه خالی می بیند و بر همین اساس از ده سال پیش موضوع همیاران پلیس را آغاز کرده که تا به امروز تعدادشان حدودا ده میلیون نفر است و تحقیقاتی که در این خصوص انجام شد بسیار موثر است، اما باتوجه به ظرفیتی که در خانم ها به عنوان نقش تربیتی وجود داشت، طرح بانوان هم یار را برنامه ریزی کردیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا به اجرای طرح بانوی فرهنگ یار ترافیک اشاره کرد و گفت: بانویی که عضو این طرح می شود؛ اول برای سلامتی خود و دوم برای آموزش به دیگران، وظایفی بر عهده اش قرار می گیرد.

این مسئول در ادامه سخنانش به آمار سازمان جهانی بهداشت اشاره کرد و گفت: سنجش سازمان جهانی بهداشت براساس سه آیتم، هر میلیارد کیلومتر پیمایش، ده هزار وسیله نقلیه و صد هزار نفر جمعیت در سال است. باتوجه به آمار این سازمان درست است که ایران آمار بالایی در تصادفات دارد، اما در مقایسه با آسیا که از هر ده هزار وسیله نقلیه، یازده نفر کشته می دهد، این آمار در ایران و در سال 2013، 6.7 است و در سال 2017 به 5 نفر کاهش یافته است. در تمام دنیا در بین هر ده هزار وسیله نقلیه در سال، 7.5 نفر کشته می دهد.

جهانی، سومین عامل مرگ و میر در ایران را تصادفات جاده ای دانست و گفت: بعد از بیماری های قلب و عروق و بیماری های خاص، تصادفات رانندگی، سومین عامل مرگ و میر  است. باتوجه به اینکه تصادفات سومین عامل مرگ و میر در کشور است، باید سرمایه گذاری ویژه ای در خصوص آموزش درست و جلوگیری از این معضل انجام شود.

هر نیم ساعت یک نفر جانش را در کشور از دست می‌دهد
وی ادامه داد: در تعداد خودرو از سال 1385 تا سال 1397، افزایش خودرو در ایران داریم و 120 درصد هم موتورسیکلت ها رشد داشتند و 103 درصد آن هایی که گواهینامه داشتند افزایش پیدا کرده است. علی رغم افزایش گواهینامه موتور و خودرو، 35 درصد در تعداد کشته شدگان کاهش داشتیم. این امر افتخار بزرگی برای تمام سازمان هایی است که متولی هستند.

معاون اجتماعی و فرهنگی ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: متاسفانه هر نیم ساعت در کشور یک نفر جانش را در تصادفات از دست می دهد، روزانه بین 45 تا 55 نفر در روز کشته می شوند و نزدیک هزار نفر در روز مجروح می شوند. از این مجروحانی که در روز داریم، حدوداً ده درصد ویلچر نشین می شوند. تا زمانی که کسی روی آن ویلچر نشیند نمی داند آن فرد چه دردی را متحمل می شود. جهانی در ادامه سخنانش توضیحات تکمیلی و جامعی در خصوص این طرح و آموزش بانوان هم یار ترافیک ارائه کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات