چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر تعاون تاکید کرد

سالمندی بحران نیست

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما کمی در حوزه فرهنگی کم توجهی و بی‌برنامگی داشته‌ایم. تکریم سالمندان باید به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شود.

اقتصادی- رمزگشانیوز؛ ایرنا نوشت: سید صولت مرتضوی امروز (سه شنبه) در دوازدهمین نشست شورای ملی سالمندان کشور افزود: هدف از برگزاری این نشست، سیاستگذاری و برنامه ریزی در حوزه سالمندی، ابلاغ سند راهبردی و برنامه‌ریزی تحقق محیط دوستدار سالمند در ایران، مردمی سازی و تقویت بنیادهای فرزانگان به عنوان موسسات خیریه مردم نهاد فعال در حوزه سالمندی است.
وزیر تعاون گفت: برخی افراد درباره بحران سالمندی صحبت می‌کنند، اما از نظر من این مساله بحران نیست.
وی با بیان اینکه نرخ امید به زندگی در ایران از ۵۷ سال به ۷۵ سال رسیده است و این افتخار ما است، تاکید کرد: برای رفع چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد باید اقداماتی انجام شود.
وی ادامه‌داد: قدم نخست، اصلاحات روایی درباره سالمندی است که اساسا نمی‌توان گفت فردی با ۷۰ سال سن، پیر است و قدم مهم دیگر، تکریم سالمندان است.
مرتضوی اضافه کرد: اگر قرار است از بحران صحبت کنیم باید به بحران جوانی، آن هم کاهش جوانان اشاره کرد.
وی اظهار کرد: ما قدری در حوزه فرهنگی کم توجهی و بی‌برنامگی داشتیم، یعنی اینکه تکریم سالمندان باید به بخشی از فرهنگ ما تبدیل شود.
وزیر تعاون تأکید کرد: مساله بعدی مربوط به معیشت سالمندان است. عمده سالمندان ما تحت پوشش صندوق‌ها هستند و آن‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند.
وی تصریح کرد: در حوزه تکریم سالمندان باید برنامه‌ریزی فرهنگی با همکاری نهادهای مختلف انجام شود.
مرتضوی خاطرنشان‌کرد: از سالمندان با تجربه می‌توان به عنوان هیات امنای مساجد، شوراهای حل اختلاف و مدارس استفاده کرد.
وی در عین حال گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز بیمه‌پایه و تکمیلی برای سالمندان مانند دیگر افراد جامعه در دسترس است.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات