جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی و امنیت غذایی دانش بنیان البرز

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت، نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی، امنیت غذایی و زیستی دانش بنیان استان البرز (ایران قوی) روز دوشنبه در دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در کرج آغاز به کار کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ مسئول برگزاری نمایشگاه دستاوردهای کشاورزی امنیت غذایی و زیستی استان البرز در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف معرفی دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه امنیت غذایی و کشاورزی دانش بنیان برگزار شده است.

«کامبیز پورطهماسی» افزود: کشور ما در بخش کشاورزی نیاز به یک تحول برای بالا بردن راندمان تولید دارد تا دیگر هیچ وابستگی به کشورهای خارجی در این حوزه نداشته باشد از این رو شرکت های دانش بنیان وارد عرصه شده اند تا کشور را به این هدف برسانند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۱۰ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی و زیستی حضور دارند، اظهار کرد: این نمایشگاه در ۱۵ غرفه راه‌اندازی شده و شامل سه بخش دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان، بخش سند تحول نظام آموزشی عالی کشاورزی و منابع طبیعی و همچنین بخش قرارگاه امنیت غذایی و زیستی دانش بنیان است.

وی گفت: سند تحول نظام آموزش عالی کشاورزی و منابع طبیعی کشور در سال جاری توسط دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران تدوین شد و به تصویب وزارت عتف رسید که بخشی از این نمایشگاه به سند اختصاص یافته تا بتوانیم دانش آموزان را برای تحصیلات عالیه در رشته های کشاورزی و منابع طبیعی جذب کنیم.

پورطهماسی تصریح کرد: فعالیت بخش قرارگاه امنیت غذایی و زیستی دانش‌بنیان استان در قالب چهار کارگروه اساسی و ۲ کارگروه جانبی در حال پیگیری است که یکی از کاربردهای مهم آن استفاده از انرژی هسته ای صلح آمیز در امنیت غذایی و کشاورزی است که بخشی از دستاوردهای این بخش نیز در نمایشگاه ارایه شده است.

وی یادآور شد: این نمایشگاه از امروز به مدت چهار روز آماده بازدید گروه‌های تخصصی بخش‌های مختلف کشاورزی و دانش‌بنیان بوده ضمن اینکه بازدید از این نمایشگاه برای عموم نیز آزاد است.

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات