دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز:

حدود ۲۸ هزار درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان  البرز ثبت شده است

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در خصوص اقدامات به عمل آمده در قرار گاه اصلاح فرایند ساختار اداری برای بهبود عملکرد اقتصادی استان البرز گفت: حدود 28 هزار درخواست صدور مجوز کسب و کار در استان البرز ثبت شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «رضا جعفری» مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز با بیان مطلب فوق به تشکیل نخستین جلسه کمیته‌های هفتگانه ذیل قرارگاه مذکور اشاره کرد و افزود : نشست‌های تخصصی با دستگاه‌های صادر کننده مجوز برگزار شد و شرح وظایف هر یک از کمیته‌ها مشخص شد.

وی با بیان اینکه مکاتبه با دستگاه‌های  اجرایی استان البرز در زمینه لغو نسخه چاپی استعلامات و صدور مجوزها صورت گرفته است، یادآور شد: اخذ  شناسه یکتا در این طرح کافی است که به وسیله آن و  با کمک یک گوشی همراه می‌توان راستی‌آزمایی را انجام داد.

او با اشاره به اینکه ۲۷ هزار و ۸۷۵ درخواست از طریق متقاضیان ثبت شده است، یادآور شد: از این تعداد ۳ هزار و ۹۰۰ در خواست در صف بررسی و تعداد قابل توجهی به دلیل عدم تکمیل مدارک و مشکلات قانونی حذف شده و بیش از هزار نفر نیز انصراف دادند.

جعفری با اشاره به اینکه ۵۷ درصد درخواست مجوزهای استان البرز مربوط به شهرستان کرج است، اضافه کرد: بسیاری از این اطلاع رسانی‌ها به کمک تلویزیون و رادیو شکل گرفته است که قدردان همکاری صدا و سیما هستیم.

وی با بیان اینکه زمان صدور مجوزها از ۲ روز آغاز و تا ۱۵ روز ادامه خواهد داشت، افزود: مجوزهای ثبت محور ۲ روز و مجوزهای تایید محور ظرف ۱۵ روز صادر می‌شوند.

جعفری بیشترین پاسخگویی متقاضیان را مربوط به شهرستان فردیس برشمرد و یادآور شد: بررسی آمار نشان می‌دهد ساوجبلاغ، طالقان، نظرآباد و کرج به ترتیب پاسخگویی برتر را داشته‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز یادآور شد: تعداد متقاضیان زن و مرد برابر می‌باشد.

به گفته وی، اغلب درخواست  صدور مجوز توسط بانوان، با ۵۸ درصد مربوط به مشاغل خانگی است، همچنین ۱۰ درصد از درخواست‌ها صنفی و ۳۲ درصد، در  مابقی حوزه‌ها  می‌باشند ؛ از این میان می‌توان گفت درخواست مجوز خیاطی با ۳۸ درصد بالاترین آمار را از آن خود کرده است.

جعفری در خصوص درخواست مجوز آقایان و آمارهای مربوط، اظهار کرد: ۱۴ هزار درخواست صدور مجوز برای آقایان ثبت شده است که ۵۸ درصد آن پروانه کسب و کار، ۱۷ درصد آن مشاغل خانگی و ۹ درصد نیز مربوط به درخواست مجوز برای خرده فروشی پوشاک است.

وی خاطرنشان ساخت : طی ارزیابی که ظرف ۲ ماه گذشته از فعالیت استان البرز در بحث صدور مجوزهای کسب و کار صورت گرفته است، البرز مشمول ارتقای ۱۵ رتبه‌ای و کسب رتبه هشتم در کشور شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در پایان از اعطای احکام روسای کمیته‌های ذیل قرارگاه از سوی استاندار البرز  خبر داد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات