شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

استاندار:

استقرار دفتر وزارت امورخارجه در البرز ضروری است

استاندار البرز بر استقرار دفتر وزارت امور خارجه در این استان با هدف تقویت تجارت خارجی و صادرات تاکید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی با هدف گسترش روابط تجاری این استان در دیدار و تبادل نظر با معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه ضمن تشریح ظرفیت‌های البرز، خواستار حمایت و بسترسازی وزارت امور خارجه برای توسعه فعالیت های بین المللی فعالان اقتصادی و تجار این استان شد.

وی افزایش تعاملات تجاری استان البرز با کشورهای دوست و همسایه را در ارتقا تراز تجاری و رونق اقتصادی کشور موثر دانست و تاکید کرد: این استان در ابعاد مختلف تولید، حرف های بسیاری برای گفتن دارد.

استاندار البرز گفت: این استان علاوه بر اینکه میزبان بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و بیش از ۱۵۰ برند ملی است، قطب تولید دارو، مواد غذایی و قطعات خودرو کشور نیز است و میز تولید ماکارانی کشور، برندهای مطرح کیک و شکلات نیز است.

وی همچنین ایجاد بسترهای توسعه روابط با کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان برای فعالیت تجار البرزی جهت ورود به بازارهای این کشورها را مطرح کرد.

عبداللهی تاکید کرد: اعزام تیم های تجاری و سرمایه گذاری در این کشورها عامل موثری در رونق صادرات استان و به تبع آن کشور خواهد بود.

«مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه نیز موارد مطرح شده را با اهمیت دانست و مقرر شد بررسی های لازم در خصوص درخواست های مطرح شده را در دستور کار قرار دهد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات