مصوبات سفرهای استانی بیش از ۱۰۰ درصد میزان تعیین شده بودجه دریافت کردند
معاون اجرایی رئیسجمهور درباره سفرهای استانی دولت اظهارکرد: عمده تلاش در این سفرها بر چندمحور زیرساختی متمرکز است؛ نخست آبرسانی ازطریق تکمیل پروژهها، سپس جادهها شامل بزرگراه و راهآهن و همچنین فضاهای آموزشی و بیمارستانی در اولویت ماست.خوشبختانه همه مصوباتی که در این حوزهها داشتیم بیش از ۱۰۰درصد تخصیص یافته و برای نخستینبار است که مصوبات دولت بیش ازسقف تعیینشده اجرا میشود که اتفاق مهمی است.
سیاسی- رمزگشانیوز؛ پایگاه اطلاعرسانی دولت نوشت: محمدجعفر قائمپناه، معاون اجرایی رئیسجمهور در حاشیه نشست هیأت دولت درباره آلودگی هوای تهران اظهار کرد: عامل اصلی آلودگی در تهران آلایندههای محرک است؛ یعنی منشأ عمده آن خودروها و موتورسیکلتها هستند.
به گفته وی، تاکنون در تهران خودروهای اسقاطی و موتورسیکلتهای فرسوده جمعآوری نشده بود و شهرداری یا دستگاههای مسئول نتوانستهاند منابع کافی را برای تقویت حملونقل عمومی، بهویژه اتوبوسهای کمآلاینده، فراهم کنند تا ناوگان حملونقل عمومی بهبود یابد.
وی افزود: امروز بحث مفصلی درباره آلودگی هوای تهران مطرح شد و استاندار محترم نیز گزارش کاملی ارائه داد. قرار شد در کارگروه ملی آلودگی ظرف دو هفته آینده مواردی را که کارگروه و دستگاههای اجرایی قادر به تصمیمگیری درباره آن هستند، نهایی کنیم و در صورت نیاز، موضوعاتی که نیازمند مصوبه دولت است را به هیأت دولت ارائه دهیم. آقای دکتر عارف نیز دستور دادند که این موضوع هفته آینده به دولت ارائه شود.
قائمپناه درباره موضوع موتورسیکلتهای برقی تصریح کرد: مصوب شده است که تهران بهعنوان پایلوت اجرای طرح برقیسازی موتورسیکلتها انتخاب شود تا با استفاده از مابهالتفاوت مصرف بنزین، تسهیلات لازم برای این کار پرداخت شود. خوشبختانه مقرر شده ۲۰ هزار موتورسیکلت برقی در تهران راهاندازی شود تا بخشی از آلودگی کاهش یابد.
معاون اجرایی رئیسجمهور تأکید کرد: آنچه درباره مازوتسوزی یا استفاده از گازوئیل پرگوگرد گفته میشود، واقعیت نداشته و پدیده وارونگی دما سالهاست وجود دارد، اما قابل کاهش است.
وی درباره کیفیت خودروها اظهار کرد: کیفیت خودرو مطلوب نیست و رئیسجمهور تأکید کردهاند که باید به سمت تولید خودروهای هیبریدی حرکت کنیم. آزادسازی قیمت نیز چارچوب دارد؛ یعنی زمانی میتوان قیمتها را آزاد کرد که امکان تنظیم واردات وجود داشته باشد. اگر آزادسازی انجام شود اما واردات بهمیزان کافی تنظیم نشود، تولیدکنندگان هر قیمتی بخواهند تعیین میکنند؛ بنابراین تا زمانی که بازار اشباع نشده، آزادسازی به ضرر مردم است.
قائمپناه همچنین درباره برنامه اعضای دولت برای حضور در دانشگاهها در روز دانشجو خبر داد: اکثر وزرا برای حضور در دانشگاهها دعوت شدهاند و بنده نیز با کمال میل روز یکشنبه در دانشگاه مشهد حضور پیدا میکنم.
وی درباره سفرهای استانی دولت اظهار کرد: عمده تلاش ما در این سفرها بر چند محور زیرساختی متمرکز است؛ نخست آبرسانی از طریق تکمیل پروژهها، سپس جادهها شامل بزرگراه و راهآهن، و همچنین فضاهای آموزشی و بیمارستانی در اولویت ماست. خوشبختانه همه مصوباتی که در این حوزهها داشتیم بیش از ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و برای نخستینبار است که مصوبات دولت بیش از سقف تعیینشده اجرا میشود که به نظر من اتفاق مهمی است.
قائمپناه درباره حمایت از تولید تصریح کرد: یکی از مصوبات سفرهای استانی، ارائه تسهیلات به صنایع و تولیدات کشور برای افزایش سرمایهگذاری است. البته بانکها در این زمینه تعللهایی داشتهاند، اما در مجموع تلاش میکنیم تسهیلات را به سمت استانها هدایت کنیم تا صرف تهران نشود.
وی درباره کالابرگ اظهار کرد: از ابتدای دولت تاکنون یک میلیارد و یکصد میلیون دلار پرداخت شده و در مرحله اخیر نیز یک میلیارد و سیصد میلیون دلار برای کالابرگ تخصیص یافته تا به اقشار آسیبپذیر کمک شود. امسال نیز پرداخت کالابرگ آغاز شده و از دهکهای اول شروع شده است. دکتر پزشکیان بارها تأکید کردهاند که باید از اقشاری که درآمد کمتری دارند حمایت شود. از اسفند سال گذشته تاکنون چهار مرحله کالابرگ شارژ شده و این اقدام در جهت کاهش تورم و حمایت از اقشار کمدرآمد انجام میشود.
قائمپناه افزود: مجلس نیز کلیات طرح کالابرگ را تصویب کرده اما ورود به جزئیات اجرایی بهنظر من منطقی نیست؛ چراکه تفکیک قوا ایجاب میکند جزئیات اجرا بر عهده دولت باشد. اگر مجلس طرحی ارائه کند، دولت نظر خود را میدهد و در صورت تبدیل شدن به قانون، آن را اجرا خواهیم کرد.
به گفته وی، تاکنون در تهران خودروهای اسقاطی و موتورسیکلتهای فرسوده جمعآوری نشده بود و شهرداری یا دستگاههای مسئول نتوانستهاند منابع کافی را برای تقویت حملونقل عمومی، بهویژه اتوبوسهای کمآلاینده، فراهم کنند تا ناوگان حملونقل عمومی بهبود یابد.
وی افزود: امروز بحث مفصلی درباره آلودگی هوای تهران مطرح شد و استاندار محترم نیز گزارش کاملی ارائه داد. قرار شد در کارگروه ملی آلودگی ظرف دو هفته آینده مواردی را که کارگروه و دستگاههای اجرایی قادر به تصمیمگیری درباره آن هستند، نهایی کنیم و در صورت نیاز، موضوعاتی که نیازمند مصوبه دولت است را به هیأت دولت ارائه دهیم. آقای دکتر عارف نیز دستور دادند که این موضوع هفته آینده به دولت ارائه شود.
قائمپناه درباره موضوع موتورسیکلتهای برقی تصریح کرد: مصوب شده است که تهران بهعنوان پایلوت اجرای طرح برقیسازی موتورسیکلتها انتخاب شود تا با استفاده از مابهالتفاوت مصرف بنزین، تسهیلات لازم برای این کار پرداخت شود. خوشبختانه مقرر شده ۲۰ هزار موتورسیکلت برقی در تهران راهاندازی شود تا بخشی از آلودگی کاهش یابد.
معاون اجرایی رئیسجمهور تأکید کرد: آنچه درباره مازوتسوزی یا استفاده از گازوئیل پرگوگرد گفته میشود، واقعیت نداشته و پدیده وارونگی دما سالهاست وجود دارد، اما قابل کاهش است.
وی درباره کیفیت خودروها اظهار کرد: کیفیت خودرو مطلوب نیست و رئیسجمهور تأکید کردهاند که باید به سمت تولید خودروهای هیبریدی حرکت کنیم. آزادسازی قیمت نیز چارچوب دارد؛ یعنی زمانی میتوان قیمتها را آزاد کرد که امکان تنظیم واردات وجود داشته باشد. اگر آزادسازی انجام شود اما واردات بهمیزان کافی تنظیم نشود، تولیدکنندگان هر قیمتی بخواهند تعیین میکنند؛ بنابراین تا زمانی که بازار اشباع نشده، آزادسازی به ضرر مردم است.
قائمپناه همچنین درباره برنامه اعضای دولت برای حضور در دانشگاهها در روز دانشجو خبر داد: اکثر وزرا برای حضور در دانشگاهها دعوت شدهاند و بنده نیز با کمال میل روز یکشنبه در دانشگاه مشهد حضور پیدا میکنم.
وی درباره سفرهای استانی دولت اظهار کرد: عمده تلاش ما در این سفرها بر چند محور زیرساختی متمرکز است؛ نخست آبرسانی از طریق تکمیل پروژهها، سپس جادهها شامل بزرگراه و راهآهن، و همچنین فضاهای آموزشی و بیمارستانی در اولویت ماست. خوشبختانه همه مصوباتی که در این حوزهها داشتیم بیش از ۱۰۰ درصد تخصیص یافته و برای نخستینبار است که مصوبات دولت بیش از سقف تعیینشده اجرا میشود که به نظر من اتفاق مهمی است.
قائمپناه درباره حمایت از تولید تصریح کرد: یکی از مصوبات سفرهای استانی، ارائه تسهیلات به صنایع و تولیدات کشور برای افزایش سرمایهگذاری است. البته بانکها در این زمینه تعللهایی داشتهاند، اما در مجموع تلاش میکنیم تسهیلات را به سمت استانها هدایت کنیم تا صرف تهران نشود.
وی درباره کالابرگ اظهار کرد: از ابتدای دولت تاکنون یک میلیارد و یکصد میلیون دلار پرداخت شده و در مرحله اخیر نیز یک میلیارد و سیصد میلیون دلار برای کالابرگ تخصیص یافته تا به اقشار آسیبپذیر کمک شود. امسال نیز پرداخت کالابرگ آغاز شده و از دهکهای اول شروع شده است. دکتر پزشکیان بارها تأکید کردهاند که باید از اقشاری که درآمد کمتری دارند حمایت شود. از اسفند سال گذشته تاکنون چهار مرحله کالابرگ شارژ شده و این اقدام در جهت کاهش تورم و حمایت از اقشار کمدرآمد انجام میشود.
قائمپناه افزود: مجلس نیز کلیات طرح کالابرگ را تصویب کرده اما ورود به جزئیات اجرایی بهنظر من منطقی نیست؛ چراکه تفکیک قوا ایجاب میکند جزئیات اجرا بر عهده دولت باشد. اگر مجلس طرحی ارائه کند، دولت نظر خود را میدهد و در صورت تبدیل شدن به قانون، آن را اجرا خواهیم کرد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر