چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان البرز

نخستین کارگروه استانی ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال 1402برگزار شد

نخستین جلسه کارگروه استانی ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت به ریاست استاندار البرز و به دبیری اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ رضا جعفری، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر کارگروه استانی ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، گفت : بر اساس ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، کلیه اراضی، املاک و ابنیه‌ای که برای استفاده وزارتخانه‌ها، موسسات دولتی از جمله موسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام یا تصریح نام یا تابع مقررات و قوانین خاص است به یکی از طرق قانونی تملک شده است و یا به نام آن وزارتخانه، موسسه خریداری شده یا می‌شود متعلق به دولت بوده و در اسناد مالکیتی آنها نام دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان مالک با حق استفاده وزارتخانه یا موسسه مربوط درج می گردد. تغییر دستگاه بهره بردار، مستندسازی، واگذاری و حق استفاده مرتبط با این اموال پس از تصویب توسط کارگروه استانی به معاونت حقوقی ریاست جمهوری جهت تایید نهایی توسط هیات وزیران‌، ارسال می‌گردد و درخصوص واگذاری حق استفاده از ساختمان‌های مازاد دستگاه‌های مذکور مطابق بند( ب) ماده (89) این قانون اقدام خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز همچنین به گزارش عملکرد اداره اموال و اوراق بهادار این اداره کل در راستای صدور اسناد تک برگی اراضی دولتی استان اشاره کرد و گفت: استان البرز پنج هزار و 374 فقره سند دفترچه ای داشته است که 476 مورد از اسناد مذکور تا پایان سال به سند تک برگی دولتی تبدیل شده است.

جعفری یادآور شد: این آمار در سال 1401 با رشد مثبت  قابل توجهی مواجه بوده و به 2 هزار و 601 فقره رسیده و طی سه ماه اول سال جاری ، 265 سند تک برگی دولتی برای اراضی استان صادر شده است.

در ادامه، 4 پرونده مرتبط با رفع اختلاف بین دستگاه های اجرایی ، مستندسازی، تغییر بهره بردار و ... در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.


 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات