یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 طرح جامع گازرسانی البرز با مصوبه رییس جمهور شتاب گرفت

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز اعلام کرد: مصوبه فروردین ماه امسال نوزدهمین سفر استانی رییس جمهور در البرز موجب شتاب بخشی در تکمیل طرح جامع و پایدار تامین گاز این استان شده است.

به گزارش رمزگشانیوز، سید رضا غفاریان اظهار داشتد : طرح انتقال گاز ۳۶ اینچ بویین زهرا – کرج یکی از طرح های مهم ملی با هدف تامین گاز پایدار استان البرز و مراکز تولیدی و صنعتی آن با چشم انداز ۵۰ ساله است .

وی اظهار کرد: این طرح به طول ۶۰ کیلومتر از ۲ سال پیش آغاز شده که اکنون با اهتمام دولت سیزدهم به مرحله تکمیل نزدیک شده است .

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز بیان کرد: تکمیل خط انتقال گاز ۳۶ اینچ بویین زهرا- کرج یکی از موفقیت های دولت سیزدهم و شرکت گاز استان البرز برای تامین حدود ۷۲ درصد سبد انرژی استان با استفاده از گاز طبیعی در بخش خانگی، تجاری، صنعتی و امثال آن است.

وی افزود: با توجه به روند به رشد جمعیت و صنعت در استان البرز ، اجرای این طرح گام بلندی برای برطرف کردن دغدغه ها در تامین انرژی پایدار به شمار می رود.
غفاریان گفت : خط مذکور با انشعاب از خط انتقال سوم گاز سراسری واقع در پنج کیلومتری شمال شهر بویین زهرا استان قزوین آغاز شده و تا جنوب روستای زعفرانیه از توابع شهرستان چهارباغ استان البرز امتداد دارد .

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز ادامه داد : این طرح افزون بر چشم انداز ۵۰ سال آینده، ایجاد زیرساخت توسعه ای استان در بخش تامین انرژی، توسعه صنعت و اقتصاد بر اساس طرح های آمایش سرزمین ، رونق فضای کسب و کار، رونق تولید و ایجاد ظرفیت سرمایه گذاری در استان را در پی دارد.

غفاریان گفت : قطعه نخست این طرح ۴۱.۹ کیلومتر طول دارد که با اعتباری افزون بر ۵۵ میلیارد تومان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را پشت سرگذاشته است ؛ قطعه دوم شامل اجرای ۱۸ کیلومتر خط انتقال ۳۶ اینچ با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی بیان کرد: از محل سفر رییس جمهور به استان البرز ۱۷۳ میلیارد تومان بودجه جذب شده که بخشی از آن صرف طرح جامع انتقال گاز این استان شده است؛ با توجه به سرعت بخشی این طرح ، پیش بینی می شود تا اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.
اکنون ۹۹.۹ درصد خانوار شهری و ۹۳.۷ درصد خانوار روستایی استان البرز از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

این استان دارای سه هزارو ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی است که حدود ۳۵۰ واحد آنها به شبکه گاز سراسری متصل شده و قرار است با تکمیل طرح جامع گازرسانی ، بخش عمده واحدهای صنعتی استان به شبکه گاز متصل شوند.

در سفر ۱۸ فروردین ماه امسال رییس جمهور و هیات دولت به استان البرز ۱۷۲ طرح و برنامه توسعه ای با اعتباری حدود ۱۰ هزار و ۷۴۳ میلیارد تومان برای استان مورد تصویب قرار گرفت، همچنین پیشنهاد ارتقا سه شهر کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان نیز مطرح شد که مورد استقبال رییس جمهور قرار گرفت و دراین زمینه دستور ویژه صادر کردند.

موافقت با اختصاص ۲۳ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان تسهیلات و ۶۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک ها برای پیشبرد پروژه ها از دیگر رهاوردهای سفر رییس جمهور به استان البرز بود که باید تصویب اعتبار برای ۵۴ طرح در بخش زیربنایی استان با ۶ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان اعتبار، ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و بانک ها را نیز اضافه کرد.  
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات