جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قرارگاه رسانه و فضای مجازی با حضور پررنگ اصحاب رسانه استان تشکیل می‌شود

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز گفت: نیاز به ورود موثر و پرقدرت به حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شدت احساس می‌شود تا دشمن را در زمین خود زمین‌گیر کنیم.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «علی طهرانی مقدم»، روز یکشنبه در جلسه هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه و روابط عمومی استانداری که در سالن شهدای دولت برگزار شد، گفت: از بدو ورود به این استان، تمایل داشتم با مجموعه‌های مختلف همکاری کنم و در این راستا جلساتی برگزار و منجر به نتایج و برکات خوبی شود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از دفاتر رسانه‌های استان البرز بازدید به عمل آوریم، ابلاغ و رساندن پیام را پایه‌ای برای بازخوردگیری دانست و با اشاره به تولیدات صداوسیما و ضعف‌های موجود در این حوزه مطرح کرد: امید آن می‌رود جهشی در حوزه فناوری اطلاعات صداوسیما ایجاد شود که بستری را برای بهره‌گیری بیشتر شهروندان از تولیدات این مجموعه فراهم کند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز عنوان کرد: ضریب تاثیر و نفوذ شبکه‌های اجتماعی به ویژه در شرایط و وقایع اخیر، به شدت بالا است، بنابراین نیاز به ورود موثر و پرقدرت به حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به شدت احساس می‌شود تا دشمن را در زمین خود زمین‌گیر کنیم.

طهرانی مقدم بیان کرد: باید با قدرت در حوزه فضای مجازی وارد شویم و با جدیت، برای تولید محتواهای مناسب و ارزشی تلاش کنیم که در این راستا قرارگاهی تحت عنوان رسانه و فضای مجازی در استان البرز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در صدد هستیم در این قرارگاه با بدنه رسانه‌ای موثر استان البرز اعم از جوانان، بانوان و … و به ویژه سازمان بسیج رسانه به عنوان یک نهاد مردمی ولایی و پای کار، ارتباط برقرار کنیم تا بتوانیم اقدامات موثر و مفیدی را انجام دهیم. سازمان بسیج رسانه، منتظر اختصاص بودجه و امکانات نیست و از این موضوع گلایه نمی‌کند و فقط منتظر فرمان مقام معظم رهبری است تا خالصانه وارد عمل شود و به اوامر ایشان جامه عمل بپوشاند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مشاوران رسانه‌ای در پیشبرد امور خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان البرز وجود دارد که باید تلاش کنیم با بهره‌گیری مناسب و به موقع از آن ها اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. بهره‌وری قرارگاه رسانه و فضای مجازی استان، از طریق کارایی و اثربخشی آن ارتقا خواهد یافت که این امر با دریافت نظرات جمعی میسر خواهد شد.

طهرانی مقدم با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های سازماندهی و انسجام بخشی بسیج می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود، اظهار کرد: به منظور ارتقای سطح سواد رسانه‌ای و فضای مجازی، برگزاری دوره‌های مربوطه را در دستورکار قرار می‌دهیم. تاکید ما بر استفاده از ظرفیت‌های افراد ولایی و پای کاری همچون بسیجیان است که بدون چشمداشت و خالصانه و مخلصانه فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری البرز ادامه داد: اگر در دولت انقلابی سیزدهم، این افراد با درب بسته مواجه شوند، کم کاری امثال ماست که این جایگاه‌ها و صندلی‌ها را اشغال کرده‌ایم؛ باید راه را برای فعالیت‌های مومنانه و انقلابی در حوزه رسانه باز کنیم که با مدد فعالان این عرصه، این امر محقق خواهد شد. هدف ما از برگزاری این گونه جلسات، فقط ثبت عملکرد نیست بلکه این نشست‌ها باید خروجی و نتایج مثبتی داشته باشند.

وی اذعان کرد: مدل کاری شهید طهرانی مقدم بدین گونه بود که از همه ظرفیت‌های موجود به نحو احسن استفاده می‌کرد. ما نیز همین شیوه را الگوی فعالیت خود قرار داده‌ایم و قصد داریم با همه رسانه‌ها با هر سلیقه و دیدگاهی تعامل و همکاری داشته باشیم؛ البته جریان معاندی که شمشیر خود را از رو بسته، ولو اینکه تابلوی اصلاح طلبی و اصول‌گرایی داشته باشد، خط قرمز ما بوده و از این قضیه مستثنا است.

*دشمن از تحرک و پویایی بسیج در تعجب است

سرهنگ پاسدار سید محمدرضا موسوی‌زاده، مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز نیز در این نشست، گفت: امروز در مقطعی قرار داریم که خبر و انتشار آن را مساوی با انسجام ملی و دینی تعریف می‌کنیم.

وی ائمه معصومین را بهترین راویان خبر دانست و مطرح کرد: سال‌ها تعریف خبر بومی که برگرفته از مکتب اسلام و سیره ائمه اطهار (ع) و فرامین امامین انقلاب باشد، را یا نداشته‌ایم و یا به آن کم توجهی شده است. امروز ما در سازمان بسیج رسانه استان البرز، خبر را خبر مومنانه تعریف می‌کنیم و بسیار بر تولید این گونه اخبار تاکید داریم؛ این مفهوم باید در روابط و دل اصحاب خبر و رسانه جای گیرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز خبر مومنانه را موجب حرکت و انسجام دانست و افزود: امروز مفاهیم بلند انقلاب اسلامی می‌طلبد که خبر مومنانه در دل آن‌ها تعریف شود لذا این سازمان تولید خبر مومنانه را سرلوحه کار قرار داده و مجموعه‌های مربوطه خود را نیز به این مفاهیم مزین کرده است. وقتی خبر از انتقال که یک مفهوم کلیدی و وارداتی است، به مفهوم مومنانه منتقل شود، بی شک شجاعت و تعهد را به دنبال دارد.

موسوی‌زاده تاکید کرد: محکم صحبت کردن شعار سال سازمان بسیج رسانه بود؛ زمانی می‌توانیم محکم صحبت کنیم که تعهد داشته باشیم، کسی که تعهد نداشته باشد نمی‌تواند چنین باشد. جمع حاضر در این جلسه، افرادی هستند که با تفکر و روحیه انقلابی، در جنگ رسانه‌ای که دشمن می‌خواست بر ما غلبه کند اما نتوانست، با قدرت مقابله کردند و از آن سربلند بیرون آمدند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز ادامه داد: این فعالان رسانه‌ای، با شجاعت و اقتدار وارد میدان شدند، نگاه مومنانه داشتند و از هیاهو و موضوعاتی که می‌توانست یک مجموعه رسانه‌ای را درگیر کند هراس نداشتند. در زمینه جراحی اقتصادی که دشوارترین گذر دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران بود، این افراد خالصانه و بدون چشمداشت پای کار آمدند و از هیچ تلاشی در این راستا دریغ نکردند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر باید در فضای آفندی قرار گیریم، مطرح کرد: هدف از برگزاری نشست‌های هیئت اندیشه‌ورز، احصای نواقص برای تهاجم آفندی، رصد دشمنان و احصای توانمندی‌های خود در مقابله با آن‌ها است که در حوزه کار عملیاتی، ما موفق به احصای توانمندی‌ها و نواقص خود شده‌ایم و ظرفیت سازمان بسیج رسانه در این زمینه، بکرترین، خالص ترین و مومنانه‌ترین است.

وی تاکید کرد: درخواست جمع حاضر این است که استانداری و دستگاه‌های دولتی میان سره و ناسره تفاوت قائل شوند و در سیستم تصمیم گیری، تدابیر لازم برای انتخاب و استفاده از افرادی که به نوعی امتحان خود را پس داده‌اند، اتخاذ شود. از ۲۵ شهریور ماه تاکنون، سازمان بسیج رسانه استان البرز، بیشترین مقابله رسانه‌ای و تولید محتوا را داشته است و بسیاری از اعضای این مجموعه، با عمل به موقع در جنگ رسانه‌ای، توطئه های دشمن را خنثی کردند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان البرز خاطرنشان کرد: این سازمان امروز در سومین بیانیه خود اعلام کرده که منتخبین مردم باید پای کار بیایند و موضع خود را در مقابل اغتشاشات اخیر اعلام کنند. اخباری که جامعه بسیج رسانه دریافت می کند، تصدیقی یعنی نویدبخش است لذا ما بر این اساس حرکت می‌کنیم. دشمن از تحرک و پویایی بسیج در تعجب است؛ هیچ مجموعه‌ای نمی‌تواند بسیج باشد، مگر آنکه تفکر بسیج و نیروهای بسیجی داشته باشد.
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات