جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
اکنون در شرایطی که جامعه ما با انبوهی از هجمه‌ها، تبلیغات سوء، دشمنی‌های هدف دار در فضای واقعی و مجازی روبرو شده جایگاه تبیین بیش و پیش از هر مفهوم دیگر می‌تواند در افزایش بصیرت، فهم، ادراک، باور فردی و جمعی موثر بوده و با خنثی سازی توطئه‌های هدفمند دشمنان، معاندین نظام اسلامی ایران و رسانه‌های بیگانه، پایه‌های کنش و رفتار ارزشی، اخلاقی و صحیح را در افراد فراهم آورد.
 حالا ادعاهای جنجالی برخی مقامات دولت سیزدهم در جریان سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری به مهمترین پاشنه آشیل دولت تبدیل شده است.
سالنامه نوروزی اندیشه پویا ، تحلیلی از محمد فاضلی با تیتر «مثلث بهبود در ایرانِ بر لبه تیغ ، در ۱۴۰۱ تنها به گشایش‌های موقت امیدواریم» منتشر کرد که در آن آمده است: آینده ایران در سال ۱۴۰۱ بر سه نیروی اساسی متمرکز است : ظرفیت حکومت، شرایط بین المللی و سرمایه اجتماعی.
«دکتر محمود حیدری» طی پیامی انصراف خود را از کاندیداتوری ششمین دوره شورای شهر کرج  اعلام کرد.
بخش مرکزی طالقان متشکل از ۳۴ روستا مدت چهل روز است بخشدار ندارد.
مشارکت سیاسی عموم شهروندان با دیدگاه‌های متفاوت یکی از مولفه‌های تعیین کننده جامعه مدنی و تضمین تحقق خواسته‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است. مشارکت سیاسی در چارچوب قانون که در جامعه طی انتخابات رقم می‌خورد، در حقیقت تظاهر عملی اراده مردم برای تعیین سرنوشت خویش است و فرآیندی است که طی آن بدنه سیاسی و تصمیم گیرنده در چارچوبی قانونی و مسالمت‌آمیز دگرگون می‌شود.
یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی درحالی چهارم اسفندماهِ سال گذشته برگزار شد و قرار است 21شهریورماهِ جاری در 11حوزه‌ انتخابیه به دور دوم کشیده شود که حضور یک بانوی دیگر در جمع زنانِ حاضر در مجلس یازدهم، می‌تواند رکورد مجلس را همانند دوره گذشته حفظ کرده و امیدوار به این موضوع بود که بتوان تغییرات احتمالی در نمای قانون‌گذاری را بیش‌ازپیش در مجلس شورای اسلامی شاهد بود.
حیرت نگارنده از این بود و هنوز هم هست که چرا جناب فتاح از تابلوی افشای سوءاستفاده‌ها -با عرض پوزش- سوءاستفاده کرده و به بهانه و یا به خیال آنکه از نارواها سخن می‌گوید، نظام مظلوم را آماج تهمت‌های ناروا کرده است! برای نگارنده اگرچه نوشتن در این خصوص آسان نیست ولی دوستی‌ها نباید مانع بیان حقایق و دفاع از نظام مظلومی باشد که دشمنان غدار و خون‌ریز از همه سو به آن تاخته و می‌تازند.
 محمدجواد ظریف مجموعه‌ای از «ترین‌ها»ست. او به اذعان دوست و دشمن، متخصص‌ترین وزیر خارجه ایران بعد از انقلاب‌ است. او مسئول پرمناقشه‌ترین، طولانی‌ترین و جهانی‌ترین مذاکرات دیپلماتیک تاریخ جمهوری اسلامی ایران هم هست و اوصافی از امیرکبیر و مصدق تا خائن را هم به خود دیده است. او به گمانم در سخنرانی روز پانزده تیر 1399 خود در مجلس، تلخ‌ترین سخنرانی علنی دوران وزارتش را نیز ایراد کرد.
 دو سال پیش که مدیری با انبوهی از نزدیکان خود از استان دیگری به البرز آمد، یکی از رهاوردهایش مدیران یک‌شبه و بی‌سابقه بود...