شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
آمده ایم اسلام آباد برای تهیه‌ی یک گزارش شهری. نشستهایم توی یکی از پاتوق‌های محله‌ای و با یکی از اهالی در حال گفت‌وگو هستیم. روی سکو چند تا پیرمرد نشسته‌اند و حواسشان به حرفهای خودشان است. کمی آنطرفتر توی زمینِ بازی کوچکی که در و دیوارش در حال فرو ریختن است، تَرَکها و آجرهای در حالِ افتادن به رنگِ آبی سرزنده‌ی روی دیوار دهن‌کجی می‌کند.
مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد «ارشیا»، نخستین مرکز جامع اعتیاد در استان البرز است که با در نظر گرفتن علم و تجربه در کنار هم و همراهی بیمارِ اعتیاد در مدت زمان یک سال به صورت مستقیم و غیر مستقیم، تاثیرات شگرفی را در روند بهبودشان ایجاد خواهند کرد. برای آشنایی با این مرکز و چگونگی فعالیت آن گفتگویی با «مهدی شوندی» موسس این مرکز داشتیم که در ادامه می‌خوانید.
دبیر کارگروه آموزش انجمن پوشاک مدارس کشور می‌گوید با تدوین اصولی سرفصل‌های آموزشی موردنیاز، به دنبال اصلاح کاستی‌ها و چالش‌ها در حوزه پوشاک مدارس کشور هستیم.
جود کلینیک‌های حیات وحش صد درصد برای هر جامعه‌ای لازم است . کشورهای پیشرفته  کلینیکهای تخصصی و متعدد برای گونه های وحشی دارند. کلینیک حیات وحش پردیسان تنها کلینیک حیات وحش ایران است که آن هم در معرض تعطیلیست. اما پس سهم حیات وحش از ثروت ایران چیست؟ چرا ما نمی‌توانیم حتی همین تنها مرکز موجود را برای درمان و نقاهت حیوانات حفظ کنیم؟