جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

23 مدرسه  جدید در اختیار دانش آموزان البرز قرار گرفت

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز اعلام کرد: همزمان با سال تحصیلی جدید ۲۳ فضای آموزشی جدید درقالب نهضت مدرسه سازی در اختیار دانش آموزان این استان قرار گرفت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «محسن پورگلیان» روز شنبه در حاشیه برگزاری آیین متمرکز استانی شروع سال تحصیلی جدید که در شهرستان چهارباغ برگزارشد، گفت: ۲۰۰ کلاس درس به همت دولت و خیرین با هدف ایجاد فضای مناسب آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان آماده و تحویل آموزش و پرورش استان البرز شد.

وی بیان داشت: این تعداد کلاس درس با زیربنای ۲۸ هزار و ۲۵۰ متر مربع و با صرف هزینه ای بالغ بر ۱۸۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی، استانی و مشارکت خیرین ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز  خاطرنشان کرد: البرز به دلیل مهاجرت و تراکم بالای دانش‌آموزی در هر سال تحصیلی نیاز به ساخت ۵۰ کلاس درس جدید دارد.

پورگلیان یادآورشد: همچنین در آستانه سال تحصیلی جدید  ۲۳ پروژه تعمیر و استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس البرز نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: استان البرز یک هزار مدرسه دارد که این تعداد فضای آموزشی با توجه به رشد سالانه جمعیت دانش‌آموزی ناشی از مهاجرت‌پذیری استان و همچنین تراکم بالای دانش‌آموزی البرز نسبت به میانگین کشوری، پاسخگو نیست.

پورگلیان با بیان اینکه البرز ۷۰ پروژه آموزشی در دست احداث نیز دارد، اضافه کرد: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز افزود: علت اصلی تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس استان را نبود فضای آموزشی مناسب تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: تعمیرات مدارس البرز مطابق با نظر آموزش و پرورش انجام می‌شود و با توجه به اینکه بخشی از مدارس فرسوده شده‌اند، استان در این بخش نیز نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

انتهای پیام/   
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات