جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رئیس سازمان زندان‌ها:

دستمزد زندانیان شاغل ۳۰ درصد افزایش یافته است

رئیس سازمان زندان‌ها گفت:در سال جاری دستمزد زندانیان شاغل ۳۰درصد افزایش یافته اما باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه انتظار می‌رود بنیاد این پرداخت را همچنان عادلانه و منطقی‌تر اجرا کند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، تفاهم‌نامه «همدلی، هم‌افزایی و توسعه اشتغال» در مراسمی با حضور رئیس سازمان زندان‌ها و مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان منعقد و به امضا رسید.

غلامعلی محمدی در این مراسم که به‌منظور همکاری هرچه بیشتر میان این دو نهاد و در جهت ایجاد اشتغال مولّد و پایدار برای زندانیان به انجام رسید، گفت: قوه قضائیه در دوران فعلی بصورت کاملاً عملیاتی در مسیر تحول و تعالی و اجرای سند تحول قضائی گام برداشته و این گام هم شتابان است. بنابراین ما باید به سرعت در این مسیر حرکت کنیم. یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در این چارچوب، توسعه حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان و توجه به خانواده آنان است. تعامل هرچه بیشتر با بنیاد تعاون زندانیان نیز در این راستا خواهد بود.

وی افزود: امروز نیازمند همگرایی و هم‌افزایی دوچندان میان سازمان زندان‌ها و بنیاد هستیم و در این فرصت طلایی، توسعه کمی و کیفی اشتغال در زندان‌ها مبتنی بر این تفاهم‌نامه، می‌تواند نقطه عطفی در روابط فی‌مابین باشد. بنابراین هر تصمیمی که در بنیاد گرفته و اجرا گردد، باید درراستای توسعه اشتغال و حرفه‌آموزی مددجو تا کمک به خانواده نیازمند او و نیز خدمتی به حوزه زندانبانی قلمداد شود.

محمدی با تأکید بر اینکه سازمان زندان‌ها نهایت همکاری را با بنیاد تعاون زندانیان دارد، گفت: برای تحقق هدف مذکور و در چارچوب مقررات، امکانات لازم را در اختیار بنیاد قرار داده‌ایم. فعالیت آنان در کارگاه‌های تولیدی زندان‌ها با همه امکانات و تجهیزات زیربنایی مثالی از همکاری سازمان با بنیاد است.

رئیس سازمان زندان‌ها ادامه داد: خدمات ما در زندان‌ها بویژه در حوزه اشتغال زندانیان، نیازمند اطلاع‌رسانی درست است تا افکار عمومی هم درجریان این فعالیت‌ها قرار گیرند بلکه تبلیغات سو و غیرواقع برخی جریانات، خاموش شود.

محمدی در این مراسم با اشاره به برخی انتظارات خود از بنیاد تعاون زندانیان خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه و مواد آن باید عملیاتی شده و بعنوان الگوی تحقق اشتغال در زندان‌ها باشد. ما حتی می‌توانیم برای رونق این اولویت جدی، بخشی از تسهیلات مصوب مجلس برای اشتغال در زندان‌ها را که با کارمزد پایین نیز همراه است، در اختیار بنیاد قرار دهیم.

این عضو شورای عالی قضائی در این رابطه گفت: این تسهیلات البته باید در خدمت اشتغال‌زایی جدید و تجهیز امکانات باشد یعنی هرکدام از اشخاصی که از این امکان بهره می‌برند، باید تجهیزات جدید را به زندان‌ها اضافه کنند تا توسعه اشتغال مددجویان را درپی داشته باشد.

وی همچنین برندسازی برای محصولات زندانیان را لازم دانست و گفت: بنیاد باید برای محصولات خود برندسازی کند. مطمئناً اگر کالایی دارای برند باشد و مردم هم بدانند که این کالا متوجه قشر ضعیفی مثل مددجویان و خانواده‌شان است، اقبال بیشتری به خرید آن پیدا می‌کنند چرا که مردم، خیرین و خیرخواهان نسبت به این قشر از جامعه توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

رئیس سازمان زندان‌ها تأمین بازار فروش برای تولیدات مددجویان را مورد تأکید قرار داد و افزود: امروز نه فقط درحوزه تولید بلکه باید برای فروش و عرضه محصولات مددجویان تبلیغ و برندسازی کنیم و حتی در پی صادرات این کالا و محصولات باشیم چرا که برخی از آنان بواقع قابلیت صادرات دارند. این ظرفیت بالقوه نیز باید به کمک بنیاد تعاون زندانیان محقق شود.

محمدی به حقوق و دستمزد عادلانه و منصفانه برای مددجویان شاغل اشاره داشت و گفت: در سال جاری دستمزد زندانیان شاغل ۳۰ درصد افزایش یافته اما باتوجه به وضعیت اقتصادی موجود در جامعه انتظار می‌رود بنیاد این پرداخت را همچنان عادلانه و منطقی‌تر اجرا کند.

وی همچنین بر بکارگیری سامانه‌های الکترونیک و عبور از سیستم سنتی در نظارت بر مددجویان شاغل تأکید کرد و در بخش دیگری گفت: سازمان درجهت سوددهی و کسب ارزش افزوده با بنیاد نهایت تعامل را خواهد داشت اما همکاری متقابل را درخواست داریم. این تفاهمنامه نیز بیانیه همدلی و تعامل است یعنی هم امکانات در زندان‌ها در اختیار بنیاد قرار می‌گیرد و هم متعاقباً انتظار داریم که بنیاد نیازمندی‌های زندان‌ها را مرتفع سازد.

وظیفه داریم هرچقدر می‌توانیم رفاه مددجویان را تأمین کنیم

در بخش دیگری از مراسم، رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان، گزارشی از فعالیت بنیاد در زندان‌ها ارائه داد.

وی در سخنانی با اعلام اینکه در ۱۰ سال گذشته بالغ بر چند ده هزار مددجو در حوزه اشتغال آموزش دیده‌اند، گفت: تمام تلاش بنیاد بر این بوده که خود را در کنار سازمان زندان‌ها ببیند بلکه بتواند کمک‌حال مددجویان و خانواده آنان باشد.

وی پابندهای الکترونیک را از نتایج این همکاری عنوان کرد و گفت: وظیفه داریم هرچقدر می‌توانیم رفاه مددجویان را تأمین کنیم. سعی ما تولید محصولات در زندان‌ها برمبنای فروش و همچنین هم‌افزایی امروز ما با زندان‌ها نیز در راستای توسعه اشتغال است.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه «بیانیه همدلی، هم‌افزایی و توسعه اشتغال» در زندان‌ها به امضای غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و رحیم مطهرنژاد مدیرعامل بنیاد زندانیان رسید.

بازدید از فروشگاه حامی معتلق به بنیاد تعاون زندانیان (محصولات تولیدی مددجویان) نیز در انتهای این مراسم در دستور غلامعلی محمدی قرار گرفت.

  انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات