جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

البرز این ظرفیت را دارد که استان سبز در حوزه اشتغال شود

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز این ظرفیت را دارد که به عنوان استان سبز در حوزه اشتغال معرفی شود و متقاضیان اشتغال به شغل مناسب دست یابند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «مجتبی عبداللهی» در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با بیان اینکه بسیاری از واحد‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان نیازمند نیروی کارگری هستند، افزود: اکنون واحد ها و شهرک‌های صنعتی پویا هستند و بواسطه این امر به نیروی کار نیاز دارند.

وی ادامه داد: با توجه به برآوردها و نیازهای اعلام شده، اکنون در بخش تولید و صنعت استان به بیش از ۵ هزار نفر نیروی کار نیاز است. لذا، باید در راستای تأمین نیروی کارگری و ماهر برای کارآفرینان اقدام کنیم از این رو قرارگاه اشتغال استان البرز راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: البرز این ظرفیت را دارد که به عنوان استان سبز در حوزه اشتغال معرفی شود و متقاضیان اشتغال به شغل مناسب دست یابند.

استاندار البرز گفت: یکی از موضوعات مهمی که در شهرک‌های صنعتی بویژه اشتهارد وجود دارد، نداشتن محل سکونت برای کارگران است. بر این اساس درصدد هستیم که محل‌های اسکان کارگران را با تخصیص زمین مناسب در شهرک‌ها به صورت رایگان، ایجاد کنیم.

عبداللهی گفت: صاحبان صنایع و بویژه شهرک‌های صنعتی می‌توانند زمین رایگان برای این منظور دریافت کنند. این محل‌های اسکان به شکل خوابگاه‌های انفرادی و یا مسکن‌های خانوادگی پیش‌بینی خواهد شد. صنایع کوچک جایگاه مهمی در تولید و اشتغال دارند بنابراین باید به این امر نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم. این صنایع در البرز فعالیت قابل توجهی دارند که باید برای حمایت از آنها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

عبداللهی در پایان گفت: از همفکری و تعامل نخبگان و افراد صاحب‌نظر در خصوص کاهش نرخ بیکاری استقبال می‌کنیم چراکه عزم جدی و همیت ویژه ‌ی برای این منظور معطوف کرده‌ایم.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات