جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای:

یک فرد با کمتر از ۸۰۰ ساعت آموزش استادکار می‌شود

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با اشاره به شناسایی ۴۴۰ فرصت شغلی برپایه مهارت‌محور بودن گفت: یک فرد با کمتر از یک میلیون تومان و ۸۰۰ ساعت آموزش می‌تواند استاد کار شود.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «غلامحسین حسینی‌نیا» ظهر دوشنبه در نمایشگاه فرصت‌های شغلی مهارت‌محور کم‌سرمایه که در محل مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور واقع در کرج برگزار شد، اظهار کرد: از جمله اهداف این نمایشگاه به نمایش گذاشتن فرصت‌های مهارت‌محور کم‌سرمایه برای جوانان است.

وی با اشاره به شناسایی ۴۴۰ فرصت شغلی بر پایه مهارت‌محور بودن بیان کرد: یک فرد با کمتر از یک میلیون تومان و ۸۰۰ ساعت آموزش می‌تواند استاد کار شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: تلاش شد در قالب این نمایشگاه فرصت‌های شغلی به خانواده‌ها و جوانان معرفی شود و در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در کارگاه‌ها آموزش‌های رایگان به متقاضیان ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۴۰ مرکز آموزشگاهی فنی و حرفه‌ای با ۵ هزار و ۴۰۰ کارگاه در کل کشور وجود دارد که آموزش رایگان ارائه می‌دهند.

حسینی‌نیا گفت: بر این اساس افرادی که مهارت کسب کردند به مراکز حمایتی و تسهیل‌گری مانند صندوق کارآفرینی امید و تعاونی‌ها معرفی و از این طریق وام به آنها اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اشتغال پذیری افراد است، اظهار کرد: بر این اساس ۴۵ درصد ورودی‌های سازمان ما فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که مهارت بازار را فرا می‌گیرند و اکثر آنها جذب بازار می‌شوند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور متذکر شد: در مجموع افراد توانمند در هر شرایطی به شغل مورد نیازشان خواهند رسید.

انتهای پیام/ 
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات