جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بانک مهر ایران به مدافعان سلامت وام می‌دهد

 بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بانک قرض الحسنه مهر ایران، کارکنان بهداشتی و درمانی مرتبط با بیماران کرونا تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

به گزارش رمزگشانیوز از وزارت بهداشت، مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت بهداشت و بانک قرض الحسنه مهر ایران امروز با حضور علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت و مرتضی اکبری، مدیرعامل بانک مهر ایران برگزار شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و بانک مهر ایران در زمینه توسعه خدمات بهداشتی و درمانی، حمایت از اجرای طرح بهداشتی شهید قاسم سلیمانی و پرداخت وام قرض الحسنه به کارکنان نظام سلامت همکاری می کنند. 

مطابق این تفاهم‌نامه وزارت بهداشت اسامی افراد واجد شرایط را به بانک معرفی می کند و بانک طرف قرارداد نیز با استقرار نماینده خود در دانشگاه های علوم پزشکی برای پرداخت تسهیلات اقدام می کند.

بر اساس این تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به پرسنل حوزه سلامت مرتبط با بیماری کووید-۱۹ که از سوی دانشگاه/ دانشکده‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی معرفی می شوند براساس ضوابط بانک با سقف فردی ۱۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۴ ماهه و کارمزد ۴ درصد در سال به طوری که در مجموع از ۲.۲۰۰ میلیارد ریال تجاوز نکند، انجام می شود.

همچنین بانک قرض الحسنه مهر ایران به منظور تهیه اقلام مورد نیاز رسیدگی به بیماران کرونا برای خرید هزار دستگاه کپسول اکسیژن، هزار و ۳۵ دستگاه دستگاه ضدعفونی کننده یو وی، ۶ هزار و ۱۸۰ دستگاه تب سنج لیزری، و ۶ هزار و ۱۸۰ دستگاه پالس اکسی متر(بررسی میزان اکسیژن خون)  برای استقرار در پایگاه های سلامت شهری و استفاده تیم های بهداشت با وزارت بهداشت همکاری می کند.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات