پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون استاندار البرز:

۵۰ درصد تست‌های کرونا در البرز مثبت می‌شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا در البرز با تاکید بر اعمال محدودیت جدی در شهرستان‌های قرمز استان افزود: در این شهرستان‌ها جز صنوف رسته ۱ بقیه صنوف باید تعطیل باشند و در صورت توجه نکردن به این مساله واحد متخلف تا ۱۵ روز پلمب خواهد شد.

به گزارش رمزگشانیوز «نورمحمد فردی» با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در البرز اظهار کرد: در حال حاضر به جز شهرستان طالقان که در وضعیت نارنجی و اشتهارد که در وضعیت زرد قرار دارد، مابقی شهرستان‌های البرز قرمز هستند.

وی با بیان اینکه کرونا با شیب تندی در البرز در حال شیوع است، گفت: در بهمن و اسفندماه گذشته آمار فوتی‌های روزانه بین ۳ تا ۴ نفر بود ولی در حال حاضر به بیش از ۱۰ نفر رسیده است.

فردی تاکید کرد: علاوه بر این، میزان تخت‌های اشغالی بیمارستان‌های استان نیز با سرعت زیادی رو به افزایش است به طوری که در حال حاضر تعداد بیماران بستری به ۶۵۰ نفر رسیده این در حالی است که در بهمن و اسفند بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ نفر بود.

این مسئول با اشاره به افزایش تعداد تست‌های مثبت کرونا اضافه کرد: در بهمن و اسفندماه پاسخ تست کرونای حدود ۲۰ درصد  از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی مثبت بود ولی حالا به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

وی در ادامه با تاکید بر اعمال محدودیت جدی در شهرستان‌های قرمز استان افزود: دراین شهرستان‌ها جز صنوف رسته ۱ بقیه صنوف باید تعطیل باشند و در صورت توجه نکردن به این مساله واحد متخلف تا ۱۵ روز پلمب خواهد شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مدیریت بیماری کرونا در البرز گفت: شرایط حضور کارمندان ادارات در شهرستان‌های نارنجی و قرمز استان هم پیشتر اعلام  شده که مدیران موظف به اعمال دستورالعمل ابلاغی در این خصوص هستند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات