جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

احیای جاده ابریشم با آزا دراه غدیر

به‌مناسبت میلاد حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران که پروژه‌ای برای اتصال کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق است با حضور ویدئو‌کنفرانسی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش رمزگشانیوز  ؛ رئیس جمهور روز پنجشنبه در پنجاه و دومین هفته پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، آزادراه غدیر را که با عبور از 3 استان، آبیک در قزوین را پس از عبور از استان البرز به ورامین در جنوب تهران متصل می‌کند، از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد.

این آزادراه در 4 قطعه به‌طول 158 کیلومتر احداث شده و یکی از مهمترین و با اولویت‌ترین کریدورهای ترانزیتی کشور در کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و شبکه بزرگ‌راهی آسیایی است. برای اجرای این پروژه 7 هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است و با بهره‌برداری از آن برای 250 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

طول این آزادراه 158 کیلومتر در شش خط رفت و برگشت و دو خط اضطراری بوده و با بهره‌برداری از آن بیش از 25 هزار میلیارد تومان بنزین و هزار و 600 میلیون لیتر گازوئیل در مصرف سوخت کشور صرفه‌جویی می‌شود.

دولت تنها در 30 درصد در این پروژه مشارکت داشته است و 70 درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است.

گفته شده 3هزار میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده که ارزش کنونی آن 7 هزار میلیارد است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات