سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

 بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه عصر امروز است

معاون استاندار و فرماندار شهرستان کرج با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری دهه فجر، عید اسلامی ایران محسوب می‌شود، از تمهیدات ترافیکی در روز ۲۲ بهمن ماه خبر داد و گفت: با تبعیت از ابلاغیه‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ، برنامه‌های یوم الله دهه فجر ۹۹ را با صلابت و اقتدار در مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، برگزار خواهیم کرد.

به گزارش رمزگشانیوز «غفور قاسم‌پور» صبح پنجشنبه در جلسه هماهنگی ویژه برنامه‌های چهل و دومین سالگرد بزرگداشت دهه فجر که در محل فرمانداری کرج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع سلامت، اظهار داشت: بزرگداشت ایام الله دهه‌فجر، به مثابه عید اسلامی برای ملت شهید پرور و امت اسلامی ما پربرکت و ارزشمند است.

*دهه فجر عید اسلامی ایران است
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند: «برگزاری دهه‌ی فجر، باید مثل برگزاری جشن نیمه‌ شعبان باشد» و تقارن دهه فجر امسال با ایام ولادت با سعادت صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) حُسن تقارنی است برای برگزاری جشن‌های ویژه فجر البته با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی.

*گام دوم انقلاب را با صلابت و اقتدار برمی‌داریم

فرماندار کرج در ادامه بیان کرد: طلیعه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امسال با عنوان « انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر چون کوه استوار» برگزار می‌شود و حامل این پیام است که گام دوم انقلاب را باید با صلابت و اقتدار بداریم.

وی افزود: تمامی برنامه‌های این دهه باید در جهت  اهداف، سیاست‌ها و راهبرد‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باشد.

*بیانیه گام دوم انقلاب نقشه راه عصر امروز است

قاسم‌پور ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه در این مسیر و منشوری است که با تمامی ابعاد برای عصر امروز ترسیم شده است.

وی افزود: همانگونه که در بیانیه گام دوم انقلاب تاکید بر اعتماد به نفس در داخل کشور و بی‌اعتمادی به غرب و آمریکا و توجه به ظرفیت‌های داخل کشور توصیه شده و مبارزه با فساد از موضوعات محوری است باید در ادامه مسیر به تمامی این مولفه‌ها توجه شود.

فرماندار کرج گفت: گام دوم انقلاب باید همراه با عدالت و مبارزه با فساد باشد و در ادامه مسیر رمز پیروزی انقلاب تحقق راهبردهای گام دوم انقلاب است.

*خودکفایی علمی، صنعتی و پزشکی در کشور دستاورد انقلاب اسلامی است

قاسم‌پور بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در کنار تحولات سیاسی و معنوی، توسعه علم و فناوری، توسعه بخش کشاورزی، تحول در توسعه علم و خدمات در کشور و پیشرفت‌های فوق‌العاده  پزشکی و توسعه در بخش‌های صنعتی را به همراه داشته است. کما اینکه امروز در تولید واکسن خودکفا هستیم  و این خوداتکایی و قطع وابستگی  از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

فرماندار کرج گفت: نیل به توسعه در کشورمان در شرایط سختی رقم خورد، خودکفا شدیم اما در جنگ تحمیلی در تحریم، توطئه، فشارهای حداکثری، جنگ نابرابر اقتصادی که این سالها علیه کشورمان اعمال می‌شد که همگی آزمون‌های انقلاب اسلامی ما بوده است که به حول و قوه الهی و با تدبیر، بصیرت و دور‌اندیشی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همه این سختی را پشت سرنهادیم و با گامی استوار مسیر آبادانی کشورمان را با اقتدار و صلابت طی خواهیم کرد.

وی افزود: در حالی که دشمنان سعی می‌کنند انقلاب را از یاد مردم ببرند؛ اما دهه فجر، انقلاب را در یادها تداعی می‌کند.

معاون استاندار گفت: راهپیمایی بیست‌ودوم بهمن یک پدیده بی‌نظیر است که هر سال پر بار‌تر از قبل در کشورمان برگزار می شود؛ امسال نیز به جهت شرایط کرونا با رعایت تمامی دستور‌العمل‌ها این مراسم را باشکوه و طبق تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برگزار خواهیم نمود.

*تدابیر ترافیکی کرج در 22 بهمن

وی افزود: با تمهیدات ترافیکی از سوی پلیس راهور و نیروی انتظامی، برنامه راهپیمایی 22 بهمن ماه که تا به این لحظه به صورت موتوری و خودرویی پیش‌بینی شده است، طبق ابلاغیه ستاد مدیریت بیماری کرونا برگزار می‌شود.

*لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی
فرماندار کرج همچنین با قدردانی از اهتمام شبانه‌روزی کادر درمان بیان کرد: نتایج تلاش‌ها ثمر بخش بوده اما شرایط هنوز شکننده و ناپایدار است و اگر شیوه‌نامه را رعایت نکنیم موج چهارم بیماری را تجربه خواهیم کرد.

وی افزود: تابع تصمیمات ستاد ملی مدیریت بیمار کرونا هستیم و به هیچ عنوان هر تجمع و حضور در اجتماع بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قابل توجیه نخواهد بود.

*تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و مدافعان سلامت در فجر 99

معاون استاندار همچنین با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: در طلیعه‌‌ روزهای‌ درخشان‌ فجر از همه‌ چیز شایسته‌تر تکریم‌ شهیدان‌ و خضوع‌ در برابر روح‌ فداکار آنهاست‌ و در اولویت برنامه‌های ستاد دهه فجر دیدار با خانواده‌های معظم شهدا را در دستور کار قرار خواهیم داد.

*لزوم حمایت شهرداری‌ها از برنامه‌های مردمی ستاد گرامیداشت دهه فجر

فرماندار کرج همچنین با اشاره بر ضرورت همکاری کلیه دستگاه‌ها و ادارات در گرامیداشت برنامه‌های دهه فجر پشتیبانی و حمایت شهرداری کرج از برنامه‌های مردمی ستاد گرامیداشت دهه فجر در شهرستانهای مرکز استان تاکید کرد.

*مشارکت کسبه و شهرداری‌ها در مناسب‌سازی فضای شهر متناسب با برنامه‌های دهه فجر

وی افزود: شهرداری‌ها  فضای شهری را متناسب با دهه فجر فضاسازی کنند و کسبه و صنوف نیز با نصب پرچم‌های انقلاب در این مشارکت اجتماعی همکاری داشته باشند.

*ضرورت تداوم توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین نیازمندان تا پایان سال

قاسم‌پور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در تداوم حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در شرایط کرونایی افزود: در ماه‌های پایانی سال، روند توزیع بسته‌های کمک معیشتی بین نیازمندان که از سوی سپاه نواحی در جریان انجام است، استمرار یابد.

وی اعلام کرد: پروژه‌ها و طرح‌های قابل افتتاح شهرستان کرج در بهمن 99 که در دو بخش دولتی و خصوصی پیش‌بینی شده است، اطلاع رسانی خواهد شد.

*مشارکت حداکثری در انتخابات 1400 رمز پیروزی قطعی نظام جمهوری اسلامی است

فرماندار کرج همچنین با بیان اینکه در آستانه انتخابات 1400 قرار داریم، گفت: آنچه مهم است حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است، از همه اقشار و گروه‌های سیاسی می‌خواهیم که زمینه‌ساز مشارکت سیاسی در جامعه باشند چرا که این امر رمز پیروزی قطعی نظام جمهوری اسلامی است.

گلباران گلزار شهدا، تکریم مادران شهدا، محافل بصیرتی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برپایی کاروان‌های پخش صوتی خودرویی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، مسابقات ورزشی، توزیع کمک‌های مومنانه، انتشار کلیپ‌ها و سرودهای در فضای مجازی، تکریم رزمندگان و ایثارگران، تجلیل از خانواده‌های شهدای سلامت، برگزاری مسابقه برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب، برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب، معرفی کتاب‌های انقلابی، برگزاری جشنواره قلم، آمادگی صدا و سیمای مرکز البرز در پوشش خبری  برنامه‌های دهه فجر، تمرکز بر فضای مجازی در برگزاری برنامه‌ها و بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها، اجرای برنامه‌های محله محور با رویکرد مردمی به همت سپاه نواحی از جمله برنامه‌هایی بود که از سوی نمایندگان دستگاه‌ها در جلسه هماهنگی برنامه‌های ستاد دهه فجر شهرستان کرج تشریح شد.

انتهای پیام.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات