شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

۳۰ درصد از تولیدات کشاورزی کشور تبدیل به ضایعات می‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در مسئله ضایعات کشاورزی تقریباً ۳۰ درصد از تولیدات کشاورزی کشور تبدیل به ضایعات می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز «علیرضا عباسی» در حاشیه مراسم افتتاح سبک‌ترین سازه گلخانه‌ای کشور در قالب کشاورزی شهری با بیان اینکه کشاورزی می‌تواند محور توسعه باشد، گفت: کشور ما با اقلیم چهار فصل می‌تواند برای ۳۰۰ میلیون نفر غذا تولید کند، ولی متأسفانه عده‌ای به این حرف می‌خندند و تمسخر می‌کنند که ما توان تولید برای ۸۰ میلیون نفر را هم نداریم.

وی امنیت غذایی را با سه مؤلفه افزایش بهره‌وری، افزایش سطح زیر کشت و صرفه‌جویی قابل دسترسی دانست و بیان کرد: در مسئله ضایعات کشاورزی تقریباً ۳۰ درصد از تولیدات کشاورزی کشور تبدیل به ضایعات می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تقدیر و تشکر از سازمان بسیج مستضعفین افزود: امروز شاهد افتتاح و بهره‌برداری سبک‌ترین سازه گلخانه‌های کشور بر روی ساختمان مسکونی در قالب کشاورزی شهری هستیم که به نوعی کمک‌کننده اقتصاد خانوار با کشت گیاهان دارویی، گیاهان زینتی و … محسوب می‌شود.

بعضی‌ها مبین «ما نمی‌توانیم» در حوزه عمل و گفتار هستند

عباسی افزود: بعضی‌ها که مبین «ما نمی‌توانیم» در حوزه‌ی عمل و گفتار هستند؛ ممکن است این طرح را به سخره بگیرند و بگویند گلخانه‌های کوچک ساختمان چه تأثیری می‌تواند داشته باشد؟ باید بدانند که تأثیر این گلخانه و خروجی مطلوب آن ضربدر کل کشور به دست می‌آید.

انتهای پیام/ 
وی خاطرنشان کرد: امروز توسعه شهری و جامعه شهرنشینی با آلودگی‌های شهری تقارن پیدا کرده است، این آلودگی‌ها را با توسعه فضای سبز، توسعه کشاورزی شهری در بالکن‌ها و در پشت‌بام‌ها و معابر شهری می‌توانیم کاهش دهیم.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس این طرح‌ها را در حوزه برطرف کردن آلودگی، توسعه اقتصاد خانوار و ارتقای تولیدات ملی در حوزه کشاورزی مفید دانست.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات