پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهدی عسگری:

تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی عادلانه انجام شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به تفاوت حقوق نیروهای رسمی و قراردادی اظهار کرد: ابلاغ نحوه تبدیل وضعیت و میزان افزایش حقوق از سوی وزارتخانه صورت گرفته است؛ اما این بدان معنی نیست که مدیران کل استانی نباید پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای استان خود باشند، ادارات کل استانی باید مجدانه و مستمر این موضوع را دنبال کنند.

به گزارش رمزگشانیوز نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس مشکل اصلی در مورد نیروهای قراردادی آموزش و پرورش را عدم اجرای عدالت در مورد آنها عنوان کرد.

«مهدی عسگری» اظهار کرد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در کل کشور به عنوان نیروی قراردادی در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ نفر مربوط به استان البرز است که به نسبت آمار قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نیروهای قراردادی در چند گروه خدماتی، آموزشی، پرورشی و اداری فعالیت می‌کنند، بیان کرد: بی‌انصافی است نیروهای قراردادی را از هم تفکیک کنیم، اکنون تبدیل وضعیت بخشی از این گروه‌ها در حال انجام است، بنابراین مطالبات به حق سایر گروه‌ها نیز باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به اینکه وقتی قرار به تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی باشد باید به صورت عادلانه انجام شود، تصریح کرد: تبدیل وضعیت گروه‌ها قبلاً در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و در حال حاضر از طریق بخشنامه‌های آموزش و پرورش در حال پیگیری و انجام در ادارات کل استانی است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه عنوان کرد: در شرایط دشوار اقتصادی، ثبات کاری و داشتن حقوق مکفی یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، درون مجموعه آموزش و پرورش نیز از زمانی که تبدیل وضعیت سایر نیروها و افزایش حقوق پرسنل رسمی صورت گرفت، گلایه سایر نیروهای قراردادی بیشتر شده است.

ادارات کل استانی مجدانه پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای خود باشند

عسگری با اشاره به تفاوت حقوق نیروهای رسمی و قراردادی اظهار کرد: ابلاغ نحوه تبدیل وضعیت و میزان افزایش حقوق از سوی وزارتخانه صورت گرفته است اما این بدان معنی نیست که مدیران کل استانی نباید پیگیر تبدیل وضعیت نیروهای استان خود باشند، ادارات کل استانی باید مجدانه و مستمر این موضوع رو دنبال کنند.

وی با اشاره به وظایف نظارتی نماینده مجلس افزود: رسالت نماینده مجلس، اجرایی نیست بلکه رساندن مطالبات به متولیان و پیگیری آنهاست، در همین راستا درخواست‌هایی که از این نیروها به دفتر رسیده پس از دسته‌بندی، به وزارت و اداره کل آموزش و پرورش استان ارسال شده و مطالبات آن‌ها از مسئولین ذی‌ربط پیگیری می‌شود ضمن اینکه در مجلس بیشترین تذکر و مطالبه را در این مدت از وزیر آموزش و پرورش داشته‌ایم.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس با اشاره به درگیری برخی استان‌های کشور با موضوع تبدیل وضعیت و افزایش حقوق نیروهای خدماتی گفت: استان‌های البرز و تهران دارای بیشترین تعداد نیروهای خدماتی قراردادی بوده، در عین حال بیش از یک هزار نفر نیروی خدماتی نیز کمبود دارند به نحوی که برخی از مدارس استان فاقد نیروی سرایدار هستند که این موضوع هم نیاز به رسیدگی دارد.

وی با اشاره به نقش تقنینی مجلس گفت: چنانچه وزارت آموزش و پرورش نیاز به کار تقنینی جدید دارد، باید لایحه مورد نظرش را با در نظر گرفتن تمام جوانب و با هدف برقراری عدالت به مجلس ارائه کند، چراکه این امر دارای بار مالی بوده و باید منابع آن از سوی دولت پیش‌بینی و تأمین شود تا مورد تأیید قرار گیرد، در این صورت حتماً مجلس نیز همچون گذشته همراهی و حمایت خواهد کرد.

عسگری با اشاره به ارتقای کیفی و برقراری عدالت به عنوان دو شعار اصلی در آموزش و پرورش ادامه داد: مشکل اصلی عدم اجرای عدالت در مورد این نیروهاست؛ چراکه در سنوات گذشته با اجرای طرح مهرآفرین یک‌بار تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی مناطق کمتر توسعه‌یافته انجام شده و فقط در چند استان، تعدادی از پرسنل مراکز باقی مانده‌اند و باید برای آن تدبیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس قانون‌گذار است و اجرای قانون به عهده دستگاه‌های اجرایی است، متذکر شد: در راستای پیگیری این موضوع؛ علاوه بر جلسات حضوری با وزیر و معاون مربوطه، چندین مکاتبه نیز انجام و تذکر کتبی و شفاهی در صحن مجلس داده شده و همچنان این پیگیری‌ها با همکاری نمایندگان و مدیرکل استان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات