شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

فردی:

تعیین راهبرد لازم برای هدایت افکار عمومی ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با بیان اینکه آگاهی بخشی و فرهنگ سازی از وظایف شورای اطلاع رسانی است، افزود: بدون تردید فرهنگ پایه و اساس پیشرفت و توسعه است.

به گزارش رمزگشانیوز «نورمحمد فردی» با بیان این مطلب در حاشیه جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان اظهار داشت: سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و حمایت در زمینه تولید پالایش اطلاعات و نظارت بر امر اطلاع رسانی بخشی از وظایف شورای اطلاع رسانی است.

وی با بیان اینکه ایجاد هماهنگی در تحقیقات بنیادی توسعه‌ای در راستای سیاست گذاری امری اجتناب‌ناپذیر است، افزود: تعیین خط مشی ها و راهبردهای لازم برای هدایت افکار عمومی در جهت تسهیل برنامه وظایف دستگاهها و نهادهای مختلف ضروری است.

وی با بیان اینکه وظیفه این شورا تصمیم گیرنده و آگاهی دادن به آحاد جامعه است، افزود: می بایست به این شورا توجه ویژه ای داشته باشیم و مسائل را به درستی اطلاع رسانی کنیم.

معاون استاندار در ادامه سخنان خود به دیگر وظایف شورای اطلاع رسانی اشاره کرد، افزود: تبیین خط مشی ویژه رسانه‌ای و اطلاع رسانی در مواقع خاص در سطح استان از جمله؛ ایام انتخابات، سفر هیات دولت، حوادث امنیتی، سوانح و حوادث غیر مترقبه و نظر سنجی و ارزیابی افکار عمومی در حوزه های مختلف از وظایف شورای اطلاع رسانی است. 

وی وظایف نظارت و ارزیابی مستمر بر تعامل و هماهنگی دستگاهها و واحدهای تابعه از نظر نوع هماهنگی با شورای اطلاع رسانی و اجرای مصوبات را از دیگر وظایف عنوان کرد. 

فردی وظایف شورای اطلاع رسانی را تصویب سیاستهای کلان اطلاع رسانی در سطح استان، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در فعالیتهای اطلاع رسانی، تصویب برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها و نظارت و ارزیابی فعالیت های اطلاع رسانی در سطح استان عنوان کرد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان با  تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی جهت تنویر افکار عمومی و جلب اعتماد عمومی و با توجه به گستردگی و تنوع فعالیتهای استان و همچنین ضرورت ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در راستای بهبود روند اطلاع رسانی به مخاطبین درون و برون سازمانی استان، افزود: اگر همه دستگاهها اقدامات انجام شده و فعالیت های خود را به موقع اطلاع رسانی نکنند گویا کاری انجام نشده است. 

فردی با بیان اینکه دستگاههای استان تولید محتوای مطلوب در مورد اقدامات و عملکرد انجام شده  را فراموش نکنند، افزود: تولید محتوا، اطلاع رسانی و بستر سازی نبایستی از دید شورای اطلاع رسانی مغفول بماند.

معاون استاندار  با بیان اینکه در هر کاری فرهنگ سازی و اطلاع رسانی موجب استحکام و ماندگاری آن می شود، افزود: زیرا هر کاری که بخواهید ماندگار کنیم باید فرهنگ سازی کنیم.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات