شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

 ۳۶ هزار مترمربع از بستر رودخانه ولیان ساوجبلاغ آزاد سازی شد

مدیر امور آب شهرستان ساوجبلاغ از آزادسازی حدود ۳۶ هزار مترمربع از تصرفات غیرمجاز واقع در حریم و بستر رودخانه ولیان در بخش چندار این شهرستان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «محمد سلیمانی» افزود: با اخذ دستور قضایی و با همکاری یگان انتظامی این اراضی از ساخت وسازهای غیر مجاز پاکسازی  شد.

وی ادامه داد: متصرفان غیر مجاز اقدام به ساخت ویلا، دیوارکشی و محوطه سازی در حریم و بستر رودخانه ویلان شهرستان ساوجبلاغ کرده بودند که با حکم قضایی به حالت اولیه بازگردانده شد.

مدیر امور آب شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: افرادی که در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها معامله ملکی انجام می‌دهند  پیش از انجام معامله استعلام لازم را از امور آب شهرستان اخذ نمایند تا در آینده دچار ضرر و زیان نشوند.

وی گفت: مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها با حفظ حقوق بیت‌المال و ایجاد بستری امن برای عبور ایمن سیلاب و به حداقل رساندن خسارات ناشی از سیل برای مجاوران رودخانه است.

سلیمانی افزود: تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها بر مخاطرات سیل در زمان بارش‌ها خواهد افزود.

وی بیان داشت : اداره  امور آب شهرستان ساوجبلاغ در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون و بدون هیچ گونه اغماضی برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

شهرستان ساوجبلاغ با برخورداری از آب و هوای مناسب در این سال ها آماج ساخت وسازهای غیر مجاز قرار گرفته که امسال با حکم قضایی تعداد زیادی از این بناهای غیر مجاز تخریب و اراضی ملی و کشاورزی به حالت اولیه باز گردانده شد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات