جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

تامین زیرساخت‌ آب و فاضلاب شهر جدید هشتگرد

با مبادله تفاهم نامه‌ای بین شرکت عمران شهرجدید هشتگرد و شرکت آبفای البرز 51 میلیارد تومان در بخش زیرساختهای آب و فاضلاب مسکن مهر این شهر هزینه می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه گذاری آبفای البرز، گفت: پیرو مبادله تفاهم نامه بین هر دو شرکت، مبلغ 51 میلیارد تومان از محل واگذاری فروش زمین در این شهر در بخش های تامین و توزیع آب شرب و توسعه تصفیه خانه فاضلاب هزینه خواهد شد.

«علیرضا مناسکی» با اشاره به اینکه این تفاهم نامه بر اساس بند ب تبصره 8 قانون بودجه سال 99 تنظیم شده است، افزود: 20 درصد این مبلغ به صورت نقد و 80 درصد در قالب واگذاری زمین هایی با کاربری تجاری-مسکونی به شرکت آبفا پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: با اختصاص این مبلغ، شرکت آبفا باقیمانده استریم دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرجدید هشتگرد و همچنین اجرای 12 کیلومتر خطوط اصلی آب و فاضلاب و احداث یک مخزن 5000 متر مکعبی در زون شماره 4 این شهر را اجرا خواهد کرد.

مناسکی اضافه کرد: با احداث این زیرساختها، ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهر از 50 هزار نفر به 100 هزار نفر افزایش می یابد و ظرفیت ذخیره و توزیع آب شرب برای عبور از تنش آبی در فصل گرما ارتقاء خواهد یافت.

وی همچنین گفت: در بخش دیگری از این تفاهم نامه، شرکت عمران شهرجدید متعهد شده است، نسبت به اجرا و خرید لوازم و تجهیزات مورد نیاز شبکه‌های توزیع آب و جمع آوری فاضلاب به همراه انشعاب‌های داخلی سایت های مسکن مهر از محل منابع مالی شرکت عمران با نظارت آبفا اقدام نماید.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات