جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز خبر داد:

ثبت 200 موقوفه در شش ماهه نخست در البرز

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز از ثبت 200 موقوفه در شش ماهه نخست سال خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  حجت الاسلام علی دشتکی با اشاره به اینکه انبیا و اولیا، مبلغین دین هستند، گفت: انبیا و اولیا مبلغین و اطلاع رسانان دین هستند و آن بزرگواران را می توان خبرنگاران توحیدی و مذهبی بیان کرد.

سلامت اجتماعی، یکی از دستاوردهای وقف
وی در خصوص اینکه سلامت اجتماعی یکی از دستاوردهای وقف است، گفت: یکی از راه های برون رفت از آسیب های اجتماعی و رسیدن به سلامت در جامعه، توسعه وقف و موقوفات است. اگر موقوفات توسعه یابد، مباحثی همچون ازدواج آسان، کمک به نیازمندان و... در جامعه جاری خواهد شد. برای هر حسنه ثوابی است و وقف یکی از حسنات امروز است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز در ادامه گفت: بعد از حفظ و حراست از موقوفات، بحث بهره‌بر کردن موقوفات از اولویت های این اداره است. در یک سال اخیر برنامه های موثر و مفیدی در استان انجام شده است تا جایی که خروجی این برنامه ها و بهره بری از موقوفات، رشد 100 درصدی داشته است.

وجود 12 هزار رقبه در البرز
این مسئول با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف در زمینه موقوفات رشد قابل توجهی داشته ایم، گفت: مستند کردن موقوفات منجر به صدور سند برای رقبات شده است و براساس برنامه ریزی که برای امسال پیش بینی شده است، در حوزه ثبتی و حقوقی از برنامه جلوتر هستیم. ما برای سال 99، 300 موقوفه را پیش بینی کردیم که بیش از 200 مورد در شش ماهه اول به نتیجه رسیده است.

دشتکی در ادامه گفت: یک هزار و ۷۰۰ وقف و ۱۲ هزار رقبه در البرز وجود دارد و حدود ۹۰ بقعه متبرکه و امامزاده در بحث نقشه‌برداری در سامانه کاداستر ثبت شد.

قرارگیری 4 هزار رقبه در سامانه GIS
وی در خصوص حفظ و حراست از موقوفات در سامانه  GISگفت: به ‌صورت کلی قریب به ۶ هزار رقبه بایستی در این طرح قرار بگیرند که از این تعداد ۴ هزار رقبه انجام و برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه البرز درخصوص اجتماعی سازی وقف و موقوفات گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی و سپردن موقوفات به امنا از جمله فعالیت هایی است که در حوزه اجتماعی سازی وقف و موقوفات صورت گرفته است. استان البرز در بحث امین نسبت به استان های دیگر پیشتاز است.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پوستر هفته وقف با موضوع «همه واقف باشیم» رونمایی شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات