پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

 برگزاری مراسم محرم فقط در فضای باز شهری و بوستان‌ها

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با تاکید بر هیات‌های مذهبی بر برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با قوت و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت: هیات‌های مذهبی مراسم عزاداری را فقط در فضاهای باز و بوستان‌ها برگزار کنند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  حجت الاسلام و المسلمین «مهدی ولائی برحق» با تاکید بر برگزاری با شکوه مراسم عزاداری افزود: مراسم محرم امسال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت زیادی داشته اما از شکوه آن کم نخواهد شد.

وی با تأکید بر چگونگی فضای مراسم گفت: حتی الامکان سعی شود مراسم هیات در فضاهای باز، پارک‌ها، مدارس و فضاهای ورزشی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز تصریح کرد: اگر مراسم قرار است در یک فضای مسقف باشد ارتفاع سقف بلند و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ شده باشد.

وی افزود: برای برگزاری مراسم در فضای پارک‌ها پیش‌بینی‌ها و مکاتبات لازم با شهرداری‌ها انجام شده است.

ولائی برحق ضمن تأکید بر برگزاری ایستگاه‌های صلواتی و فضا سازی شهری افزود: در صورت داشتن مجوز، هیچ مانعی در برگزاری ایستگاه‌های صلواتی توسط هیات‌های مذهبی وجود ندارد.

همچنین هیات‌های مذهبی ایستگاه‌های صلواتی را با عنوان  «نواهای حسینی» و با فضاسازی صوتی و بصری دایر کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز با تأکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم محرم گفت: تمام هیات‌ها مراسـم خود را با قوت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند.

وی تاکید کرد که هیات‌ها تعداد جلسات مراسم خود را افزوده و زمان برگزاری آن را کاهش دهند که در این صورت تعداد عزاداران در جلسه کم شده و از لحاظ رعایت مسائل بهداشتی قابل کنترل خواهد شد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات