جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

در راستای مصرف بهینه برق

4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به البرز اختصاص یافت

استاندار البرز گفت: در کشور تنها استانی که پست برق ۴۰۰ کیلوولت نداشت البرز بود که سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی این امکان آغاز شد و تاکنون نیز حدود ۴۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «عزیزاله شهبازی» شهبازی در بازدید سرزده از مرکز دیسپاچینگ برق استان با اشاره به اینکه ضرورت دارد مصارف آب و برق در حوزه‌های مختلف صرفه جویی بیشتری صورت گیرد، افزود: در این بازدید توضیحات جامعی در خصوص نحوه توزیع برق از سوی کارشناسان مربوطه ارائه شد.

وی ادامه داد: همچنین از مرکز پاسخگوی شهروندان (121) نیز دیدن کردیم و این مرکز نیز وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد.

شهبازی گفت: مرکز پایش هوشمند اقدامات بسیار خوبی را دنبال می‌کند و فناوری‌های روز دنیا به کارگیری شده است.

وی افزود: اکنون بیش از 60 درصد کنتورهای برق استان به صورت از راه دور قرائت می‌شود.

استاندار البرز اضافه کرد: جای خرسندی است که تولید و مصرف برق در استان در اوج پیک مصرف نیز تعادل دارد.

وی گفت: همراهی و صرفه‌جویی هم استانی‌های عزیز در البرز جای قدردانی دارد که با توجه به گرمای فراوان مراعات خوبی صورت گرفته است.

شهبازی افزود: بار اضافی برق تولیدی در البرز به شبکه ملی منتقل می‌شود تا استان‌های دیگر کشور که بعضا بسیار گرم هستند نیز از این امکان مهم بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: توزیع برق استان مرزهای دانش را درنوردیدند و مرکز پایش برق این استان پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

استاندار البرز گفت: امید است سطح رضایتمندی مردم از خدمات توزیع برق استان ارتقا یابد.

وی افزود: البرز در کشور تنها استانی بود که پست برق 400 کیلوولت نداشت که سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته عملیات اجرایی این امکان آغاز شد و تاکنون نیز حدود 46 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شهبازی عنوان کرد: تلاش‌های صورت گرفته در شرکت توزیع نیروی برق استان قابل تقدیر است و از وزیر محترم نیرو برای تامین برق و آب البرز کمال تشکر را داریم.

لازم به ذکر است که به دلیل مدیریت مصرف برق در استان، 4 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو به استان البرز برای ارتقا زیرساخت‌های تامین نیرو اختصاص یافته است.
 

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات