پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

انجام تمهیدات لازم برای تامین شکر

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمهیدات لازم برای تامین شکر مصرفی از طریق واردات و تولید داخل انجام شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «کامران کارگر» در مورد وضعیت عرضه شکر در بازار گفت: پیش از این شکر با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد می‌شد، اما تقریبا از اواخر سال گذشته ارز واردات شکر از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تغییر کرد، لذا وارداتی فعلی با ارز نیمایی انجام می‌شود.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ذخایر شکر که با ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است، افزود: با وجود این ذخایر قیمت این کالای مصرفی کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از شکر از طریق محصولات داخلی تامین می‌شود، گفت: چغندر قند در دو فصل بهار و پاییز برداشت می‌شود، لذا محصول شکر حاصل از چغندر بهاری تولید شده و در پاییز بخش دیگری از شکرتولید داخل با برداشت چغندر پاییزه وارد بازار می‌شود.

کارگر با بیان اینکه کمبودی در رابطه با شکر وجود ندارد، گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی برای مصرف کننده ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی اظهار داشت: همچنین قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر فله‌ای برای مصرف‌کننده ۷ هزار و ۳۰۰ تومان است.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر درب کارخانه مخصوص صنف و صنعت نیز ۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی بیان داشت: تمهیدات لازم برای واردات شکر توسط بخش خصوصی انجام شده تا بدینوسیله هیچ مشکلی در تامین شکر ایجاد نشود.


انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات