استفاده سالانه ۹۰ هزار تن قیر رایگان برای بهسازی بافتهای فرسوده
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش قیر در توسعه شهری، گفت: سالانه حدود ۹۰ هزار تن قیر رایگان در اختیار شهرداریها و ادارات کل راه و شهرسازی استانها قرار میگیرد تا در پروژههای بازآفرینی شهری، ساماندهی سکونتگاههای غیررسمی و بهسازی بافتهای فرسوده مورد استفاده قرار گیرد.
راه و مسکن- رمزگشانیوز؛ مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نوشت: عبدالرضا گلپایگانی در حاشیه برگزاری هفدهمین نمایشگاه تخصصی قیر، آسفالت و ماشینآلات مرتبط اظهار داشت: بهسازی معابر و ارتقای کیفیت زندگی شهری با استفاده از آسفالت مناسب نقش بسیار مؤثری دارد و در این راستا، شرکت بازآفرینی شهری درصدد است کیفیت آسفالتهای تولیدی با قیرهای پلیمری را بیش از پیش ارتقا دهد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ارتقای کیفیت تولید و فناوری در صنعت قیر و آسفالت کشور خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه، ۵۶ غرفه فعال با شور و هیجان قابلتوجهی حضور داشتند که بیانگر پویایی و جریان صحیح استفاده از فناوریهای نوین در این حوزه است.
وی با اشاره به سابقه طولانی برخی تولیدکنندگان در صنعت قیر و آسفالت افزود: صنعت قیر و آسفالت در ایران به مرحلهای از شکوفایی رسیده و میتوان آن را یکی از شاخصهای رشد تکنولوژی در حوزه زیرساخت دانست.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریحکرد: قیر از جمله مصالح ساختمانی است که ایرانیان از دوران عیلامیها نخستین تولیدکنندگان آن بودهاند و امروز این دانش بومی زمینه رشد و توسعه بیشتری یافته است.
گلپایگانی، استفاده از قیرهای پلیمری را از جمله اقدامات نوین در این صنعت عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از شرکتها تولید قیرهای پلیمری را در دستور کار خود قرار دادهاند و ماشینآلات مورد استفاده نیز از توان فنی و تکنولوژیک بالایی برخوردارند.
اهتمام فعالان حوزه قیر و آسفالت بر انتقال تجربیات علمی
برپایه این گزارش، فریدون مقدسنژاد دبیر علمی همایش در اختتامیه هفدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشینآلات ضمن قدردانی از شرکتکنندگان در نمایشگاه با اشاره به رسالت اصلی همایش گفت: انتقال تجربیات و دانش مهمترین رسالت همایش است.
وی سپس با اشاره به پیشنهادات براساس خروجی میزگردها و کارگاه ها تصریح کرد: لزوم اصلاح قیرها با تاکید بر نشریه جدید ۱۰۱، استفاده از تراشههای آسفالت در عملیات راهسازی، ارزیابی عملکرد مصالح و تجهیزات در آزمایشگاههای APT ، بازنگری و اسناد بالادستی با محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مهمترین پیشنهادات در این دوره از همایش ملی و نمایشگاه قیر و آسفالت و ماشینآلات است.
عمده مشکل در حوزه آسفالت فقدان مهارت و دانش کافی مهندسین و نیروی انسانی است
در ادامه سید حسین میرشفیع، مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با اشاره به چالشهای حوزه آسفالت اظهار داشت: عمده مشکل ما در این حوزه فقدان مهارت و دانش کافی مهندسین و نیروی انسانی است.
وی سپس با تاکید بر تولید قیر مطلوب در کارخانجات بیان کرد: قیر از کارخانجات مطلوب تحویل گرفته میشود اما قیر موجود در استخر کارخانه منتج به آسفالت مطلوب نمیشود.
تحقق زنجیره ارزشی کامل در راستای بهبود روسازی معابر کشور
در پایان نیز غزال راهب رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تقدیر از همه شرکتکنندگان در همایش اظهار داشت: زنجیره ارزشی کامل در راستای بهبود روسازی معابر کشور با همکاری همه کارفرمایان، مشاوران، پیمانکاران و تولیدکنندگان را شاهد هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد بتوان استفاده از دستگاه APT را با کمک همه دستگاههای بهرهبردار در مرکز تحقیقات راهاندازی کنیم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از ارتقای کیفیت تولید و فناوری در صنعت قیر و آسفالت کشور خبر داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه، ۵۶ غرفه فعال با شور و هیجان قابلتوجهی حضور داشتند که بیانگر پویایی و جریان صحیح استفاده از فناوریهای نوین در این حوزه است.
وی با اشاره به سابقه طولانی برخی تولیدکنندگان در صنعت قیر و آسفالت افزود: صنعت قیر و آسفالت در ایران به مرحلهای از شکوفایی رسیده و میتوان آن را یکی از شاخصهای رشد تکنولوژی در حوزه زیرساخت دانست.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریحکرد: قیر از جمله مصالح ساختمانی است که ایرانیان از دوران عیلامیها نخستین تولیدکنندگان آن بودهاند و امروز این دانش بومی زمینه رشد و توسعه بیشتری یافته است.
گلپایگانی، استفاده از قیرهای پلیمری را از جمله اقدامات نوین در این صنعت عنوان کرد و گفت: امروزه بسیاری از شرکتها تولید قیرهای پلیمری را در دستور کار خود قرار دادهاند و ماشینآلات مورد استفاده نیز از توان فنی و تکنولوژیک بالایی برخوردارند.
اهتمام فعالان حوزه قیر و آسفالت بر انتقال تجربیات علمی
برپایه این گزارش، فریدون مقدسنژاد دبیر علمی همایش در اختتامیه هفدهمین همایش و نمایشگاه قیر، آسفالت و ماشینآلات ضمن قدردانی از شرکتکنندگان در نمایشگاه با اشاره به رسالت اصلی همایش گفت: انتقال تجربیات و دانش مهمترین رسالت همایش است.
وی سپس با اشاره به پیشنهادات براساس خروجی میزگردها و کارگاه ها تصریح کرد: لزوم اصلاح قیرها با تاکید بر نشریه جدید ۱۰۱، استفاده از تراشههای آسفالت در عملیات راهسازی، ارزیابی عملکرد مصالح و تجهیزات در آزمایشگاههای APT ، بازنگری و اسناد بالادستی با محوریت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از مهمترین پیشنهادات در این دوره از همایش ملی و نمایشگاه قیر و آسفالت و ماشینآلات است.
عمده مشکل در حوزه آسفالت فقدان مهارت و دانش کافی مهندسین و نیروی انسانی است
در ادامه سید حسین میرشفیع، مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با اشاره به چالشهای حوزه آسفالت اظهار داشت: عمده مشکل ما در این حوزه فقدان مهارت و دانش کافی مهندسین و نیروی انسانی است.
وی سپس با تاکید بر تولید قیر مطلوب در کارخانجات بیان کرد: قیر از کارخانجات مطلوب تحویل گرفته میشود اما قیر موجود در استخر کارخانه منتج به آسفالت مطلوب نمیشود.
تحقق زنجیره ارزشی کامل در راستای بهبود روسازی معابر کشور
در پایان نیز غزال راهب رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضمن تقدیر از همه شرکتکنندگان در همایش اظهار داشت: زنجیره ارزشی کامل در راستای بهبود روسازی معابر کشور با همکاری همه کارفرمایان، مشاوران، پیمانکاران و تولیدکنندگان را شاهد هستیم.
وی ابراز امیدواری کرد بتوان استفاده از دستگاه APT را با کمک همه دستگاههای بهرهبردار در مرکز تحقیقات راهاندازی کنیم.
لینک کوتاه
کلید واژه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر