یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۴

۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در شبکه ملی یادگیری معلمان مشارکت کردند

معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ایجاد شبکه ملی یادگیری معلمان(شمیم)، گفت: تاکنون ۲۵۲ هزار معلم دوره متوسطه در این طرح مشارکت کرده‌اند.

آموزش- رمزگشانیوز؛ وزارت آموزش و پرورش نوشت: مصطفی آذرکیش روز شنبه با اشاره به اهداف نهضت توسعه عدالت آموزشی در حوزه فضا و کیفیت با تشریح گزارشی از شبکه ملی یادگیری معلمان متوسطه، اظهار کرد: در این شبکه که با هدف ارتقای کیفیت آموزشی در حال انجام است؛ مخاطبین و گروه‌های هدف آن در سال تحصیلی ۴۰۵-۱۴۰۴ در دوره متوسطه آموزش و پیاده سازی طرح را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: در اجرای طرح شمیم، معاونین آموزش متوسطه استان، شهرستان و مناطق، روسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان آموزش و تکنولوژی، گروههای آموزشی و بررسی محتوای دوره متوسطه در استان، شهرستان و مناطق، اعضای دبیرخانه های راهبری کشوری و سرگروه آموزشی استان، شهرستان و مناطق، راهبران تحول در فرایند آموزش و یادگیری و معلمان، هنرآموزان، مدیران و معاونان مدارس دوره متوسطه مشارکت دارند.

ابعاد توانمندسازی معلمان متوسطه
آذرکیش به ابعاد توانمندسازی معلمان متوسطه اشاره کرد و افزود: سنجش و ارزشیابی، روش‌های نوین آموزش و یادگیری و روش‌های نوین آموزش و یادگیری همچنین یادگیری متناسب با محیط آموزشی از جمله چیدمان کلاس موضوعی از جمله آنها هستند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به سرفصل های آموزشی اشاره کرد و افزود: تحول در فرآیند آموزش و یادگیری، پیاده سازی و اجرای روش‌های نوین تدریس و رویکردهای یاددهی یادگیری، تحول در محیط و فضاهای یادگیری، طراحی و راهبری آموزشی از جمله آنها محسوب می‌شود.

اجرای طرح شمیم در ۲ مرحله
وی، فرایند اجرای طرح را در ۲ مرحله عنوان کرد و گفت: مرحله نخست شامل آموزش و کار کارگاهی راهبران تحول است که در ۴ مرحله در تابستان جاری در حال برگزاری است. در این مرحله آموزش‌هایی برای مدرسین راهبران کشوری، راهبران و مدرسین استانی، راهبران و مدرسین شهرستانی یا منطقه‌ای و آموزش راهبران مدرسه‌ای (مدیر، معاونین و دبیران و هنرآموزان) انجام می‌شود.
آذرکیش با تشریح مرحله دوم پرداخت و ادامه داد: مرحله دوم شامل آموزش و پیاده سازی طرح در مدارس و سامانه شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) که شامل ۵ مرحله است از جمله تشکیل کارگروه در سطوح مختلف (استان، شهرستان منطقه و مدرسه)، اجرا و پیاده سازی در سطح مدارس، آموزش تکمیلی به منظور اصلاح و بهبود اجرا و پیاده سازی مدرسه ای (مرحله دوم)، تدوین مستندات، تجربیات و تولید محتواهای مورد نیاز و نظارت و ارزیابی از اجرای فرایند طرح توسط دبیران و هنرآموزان در کلاس، آزمایشگاه، کارگاه و سایت مدرسه است.
معاون وزیر آموزش و پرورش به جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری در دوره متوسطه اشاره کرد و افزود: آمار شرکت کنندگان متوسطه اول در این جشنواره بیش از ۱۵ هزار نفر است همچنین چهارمین جشنواره نوآوری در فرآیند آموزش و یادگیری ویژه هنرستان‌ها نیز در حال برگزاری است و تعداد هنرآموز شرکت‌کننده در مرحله استانی ۶۱۳۸ نفر، تعداد هنرآموز خانم ۳۹۵۵ نفر، تعداد هنرآموز آقا ۲ هزار و ۱۸۳ نفر است.









 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات