سه سال وقفه در فرودگاه پیام؛ ازسرگیری پروازهای کرج - مشهد

خانی نژاد: با افتتاح اولین خط پروازی کرج- مشهد فرودگاه بینالمللی پیام پس از حدود سه سال تعلیق در پروازها، فعالیت مسافری از سر گرفته شد.
البرز- رمزگشانیوز؛ روز پنج شنبه 15 خردادماه 1404 محسن حسنلو رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در نشست خبری و جمع خبرنگاران با اعلام آغاز پروازها مسافری از فرودگاه پیام به مقصد مشهد گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ساماندهی و توسعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در دست اقدام قرار گرفته است که این اقدام در جهت توسعه پروازهای مسافری و باری است.
محسن حسنلو افزود: با کارهای انجام شده از جمله راهاندازی سیستمهای ناوبری استاندارد پس از ۲۱ سال، بهسازی باند فرود و تأمین سیستم نور و باند فرودگاهی، تجهیز کامل خدمات هندلینگ و خرید تجهیزات تخصصی فرودگاهی و فعالسازی آتشنشانی فرودگاهی از جمله کارهای انجام شده برای راه اندازی این فرودگاه بوده است.
این مسئول از جمله اقدامات انجام شده را ساماندهی شرکتهای آموزشی و راهاندازی تاکسی هوایی با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: برنامههایی برای ایجاد کریدور بار هوایی با کشورهای منطقه CIS و توسعه پروازهای باری و مسافری در دستور کار قرار گرفته است. همچنین، اجاره دو هواپیمای باری و ارتقای سرمایه انسانی از دیگر اقدامات مهم در این دوره است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: راهاندازی مجدد ناوگان هوایی پیام پس از سه سال وقفه، با رویکردی توسعهای و با هدف ارتقای زیرساختها، افزایش ظرفیت حملونقل هوایی و ایجاد مسیرهای جدید پروازی، نقطه عطفی برای منطقه ویژه اقتصادی پیام و استان البرز به شمار میرود و امیدواریم با تداوم این روند، نقش این فرودگاه در اقتصاد منطقه و کشور پررنگتر شود.
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اظهار امیدواری کرد: طرح توسعه پروازهای مسافری و باری این فرودگاه در دست اقدام است که به زودی اطلاع رسانی می شود.
این مقام مسئول فرودگاه اقتصادی پیام تاکید کرد که در حال حاضر دو پرواز در هفته بین کرج - مشهد و بالعکس انجام می شود، ضمن آنکه استانداردهای لازم پروازی در این فرودگاه رعایت شده است .
حسنلو در ادامه به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و گفت: این مشکلات در دست بررسی است.
محسن حسنلو از جمله اقدامات انجام شده را نوسازی ناوگان در چارچوب برنامه توسعه هفتم عنوان کرد و افزود: با توجه به چالشهایی مانند کمبود هواپیما و فرسودگی ناوگان، دولت و مجلس بر تسریع روند نوسازی تأکید دارند و وزارت راه و شهرسازی این موضوع را به طور جدی پیگیری میکند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تاکید کرد: شرکتهای هواپیمایی از جمله ایران ایرتور، برنامههایی برای جایگزینی هواپیماهای قدیمی با مدلهای جدیدتر و مدرنتر دارند. این برنامهها شامل خرید یا اجاره هواپیماهای نو، بهویژه از مدلهای جدید ایرباس و سایر هواپیماهای با مصرف سوخت بهینه و کارایی بالاتر است. هدف از این اقدامات، افزایش امنیت، کاهش هزینههای عملیاتی، کاهش تأخیرات و بهبود تجربه مسافران است.
این مسئول با اشاره به تحریم ها و دشواری های واردات گفت: با توجه به محدودیتهای ناشی از تحریم و دشواری واردات هواپیما، ایران بر تعمیرات اساسی (اورهال) و بهسازی ناوگان فعلی تمرکز کرده است. توانمندی مهندسان ایرانی در تعمیرات پیشرفته موتور، ساخت قطعات و مهندسی معکوس موتورهای هواپیما، نقش مهمی در حفظ کارایی ناوگان ایفا میکند.
این مسئول در پایان توضیح داد: ایران به طور جدی در حال توسعه فناوریهای بومی برای ساخت هواپیماهای داخلی با استانداردهای بینالمللی است. پروژههایی برای تولید هواپیماهای مسافربری کوچک با همکاری شرکتهای دانشبنیان در حال اجراست و انتظار میرود نخستین مدلهای تجاری این هواپیماها به زودی وارد ناوگان شوند با اشاره به برخی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت : مشکلات این واحدها با حضور صاحبان صنایع در دست بررسی است.
شایان ذکر است منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی استان البرز است.
اکنون حدود ۴۰۰ شرکت تولیدی و دانش بنیان در این مجموعه فعالیت دارند. فرودگاه پیام دارای ۲ ظرفیت باری و مسافری است.
محسن حسنلو افزود: با کارهای انجام شده از جمله راهاندازی سیستمهای ناوبری استاندارد پس از ۲۱ سال، بهسازی باند فرود و تأمین سیستم نور و باند فرودگاهی، تجهیز کامل خدمات هندلینگ و خرید تجهیزات تخصصی فرودگاهی و فعالسازی آتشنشانی فرودگاهی از جمله کارهای انجام شده برای راه اندازی این فرودگاه بوده است.
این مسئول از جمله اقدامات انجام شده را ساماندهی شرکتهای آموزشی و راهاندازی تاکسی هوایی با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: برنامههایی برای ایجاد کریدور بار هوایی با کشورهای منطقه CIS و توسعه پروازهای باری و مسافری در دستور کار قرار گرفته است. همچنین، اجاره دو هواپیمای باری و ارتقای سرمایه انسانی از دیگر اقدامات مهم در این دوره است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: راهاندازی مجدد ناوگان هوایی پیام پس از سه سال وقفه، با رویکردی توسعهای و با هدف ارتقای زیرساختها، افزایش ظرفیت حملونقل هوایی و ایجاد مسیرهای جدید پروازی، نقطه عطفی برای منطقه ویژه اقتصادی پیام و استان البرز به شمار میرود و امیدواریم با تداوم این روند، نقش این فرودگاه در اقتصاد منطقه و کشور پررنگتر شود.
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اظهار امیدواری کرد: طرح توسعه پروازهای مسافری و باری این فرودگاه در دست اقدام است که به زودی اطلاع رسانی می شود.
این مقام مسئول فرودگاه اقتصادی پیام تاکید کرد که در حال حاضر دو پرواز در هفته بین کرج - مشهد و بالعکس انجام می شود، ضمن آنکه استانداردهای لازم پروازی در این فرودگاه رعایت شده است .
حسنلو در ادامه به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام اشاره کرد و گفت: این مشکلات در دست بررسی است.
محسن حسنلو از جمله اقدامات انجام شده را نوسازی ناوگان در چارچوب برنامه توسعه هفتم عنوان کرد و افزود: با توجه به چالشهایی مانند کمبود هواپیما و فرسودگی ناوگان، دولت و مجلس بر تسریع روند نوسازی تأکید دارند و وزارت راه و شهرسازی این موضوع را به طور جدی پیگیری میکند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام تاکید کرد: شرکتهای هواپیمایی از جمله ایران ایرتور، برنامههایی برای جایگزینی هواپیماهای قدیمی با مدلهای جدیدتر و مدرنتر دارند. این برنامهها شامل خرید یا اجاره هواپیماهای نو، بهویژه از مدلهای جدید ایرباس و سایر هواپیماهای با مصرف سوخت بهینه و کارایی بالاتر است. هدف از این اقدامات، افزایش امنیت، کاهش هزینههای عملیاتی، کاهش تأخیرات و بهبود تجربه مسافران است.
این مسئول با اشاره به تحریم ها و دشواری های واردات گفت: با توجه به محدودیتهای ناشی از تحریم و دشواری واردات هواپیما، ایران بر تعمیرات اساسی (اورهال) و بهسازی ناوگان فعلی تمرکز کرده است. توانمندی مهندسان ایرانی در تعمیرات پیشرفته موتور، ساخت قطعات و مهندسی معکوس موتورهای هواپیما، نقش مهمی در حفظ کارایی ناوگان ایفا میکند.
این مسئول در پایان توضیح داد: ایران به طور جدی در حال توسعه فناوریهای بومی برای ساخت هواپیماهای داخلی با استانداردهای بینالمللی است. پروژههایی برای تولید هواپیماهای مسافربری کوچک با همکاری شرکتهای دانشبنیان در حال اجراست و انتظار میرود نخستین مدلهای تجاری این هواپیماها به زودی وارد ناوگان شوند با اشاره به برخی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت : مشکلات این واحدها با حضور صاحبان صنایع در دست بررسی است.
شایان ذکر است منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی استان البرز است.
اکنون حدود ۴۰۰ شرکت تولیدی و دانش بنیان در این مجموعه فعالیت دارند. فرودگاه پیام دارای ۲ ظرفیت باری و مسافری است.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر