جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

شناسایی و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز حاشیه رودخانه کرج 

 سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان کرج از شناسایی نقاط حادثه خیز در حواشی رودخانه کرج خبر داد و گفت: به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه حادثه احتمالی نسبت به ایمن‌سازی و ایجاد حرایم در مسیر تردد گردشگران اقدام لازم صورت پذیرد.

به گزارش رمزگشا  به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان کرج، « داریوش مردانی » در جلسه مدیریت بحران شهرستان کرج با اعلام این خبر افزود: از ابتدا تا به انتهای مسیر رودخانه کرج نقاط حادثه خیز شناسایی و احصاء شده است و طبق تأکیدات فرماندار محترم، دستگاه‌های متولی ( آب منطقه‌ای) می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به فنس کشی و ایجاد حرایم به منظور ایمن‌سازی مسیرهای پر خطر محدوده رودخانه شهرستان اقدام اجرایی داشته باشند تا شاهد وقوع غرق شدگی نباشیم.

مدیریت واحد، بحران‌های احتمالی را در شهرستان کرج مهار می‌سازد
وی همچنین پیشگیری قبل از وقوع حادثه را وظیفه ذاتی مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان قبل از وقوع هر بحرانی باید تمهیدات لازم را بیندیشند و در صورت وقوع هر بحرانی بدون هماهنگی با ستاد مدیریت بحران
شهرستان و به دستور فرماندار محترم از اقدامات جزیره‌ای پرهیز نمایند.

 تمهیدات دستگاه‌های خدمات‌رسان باید  پیش از وقوع حریق در اراضی پیش‌بینی شود
مردانی در ادامه با اشاره وقوع آتش سوزی‌های ناشی از ورود به فصل گرم نیز بیان کرد: عرصه‌های وسیع کشاورزی در محدوده قانونی و حریم شهرستان کرج وجود دارد که به صورت فصلی زیر کشت می‌رود و در مواقع برداشت هر لحظه امکان وقوع بحران وجود دارد ؛ لذا دستگاه‌های خدمات‌رسان باید تمهیدات لازم را در این زمینه بیندیشند تا دامنه حریق وسعت پیدا نکند.

 رفع معضل فاضلاب ماهدشت جدی پیگیری شود
سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی فرمانداری شهرستان کرج همچنین بر ضرورت پیگیری دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به رفع مشکلاتی نظیر قطعی موقت آب و برق در مناطق مختلف تاکید کرد و خواستار ساماندهی معضل فاضلاب محدوده ماهدشت شد.
وی در پایان مصوبات جلسه کارگروه مدیریت بحران شهرستان کرج را لازم الاجرا دانست و افزود: کلیه تصیمات به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و از سوی مدیریت بحران فرمانداری پیگیری خواهد شد و نتیجه اقدامات اجرایی نیز رصد و گزارش می شود.

لزوم تعیین تکلیف و استقرار پد هلیکوپتر در محدوده بخش آسارا
رییس اداره بحران فرمانداری شهرستان کرج نیز بر ضرورت اجرای دستور فرماندار کرج مبنی بر استقرار هر چه سریعتر پد هلیکوپتر در بخش آسارا تاکید کرد.
جعفری با اعلام این خبر افزود: طبق تاکید فرماندار محترم می‌بایست هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف استقرار پد هلیکوپتر در محدوده بخش آسارا به منظور اقدام سریع در مواقع بحرانی اقدام کرد. 
وی افزود:  شماره 5 رقمی خطوط ارتباطی مدیران بحران شهرستان کرج در مواقع اضطرار است و در اولین فرصت، مانور مشترک دستگاه‌های خدمات رسان به منظور برقراری ارتباط مشترک انجام خواهد شد.
جعفری گفت: طبق دستور‌العمل و قانون مدیریت بحران، آموزش تمامی نیروهای عضو در مدیریت بحران بر عهده هلال احمر است و باید اقدامات بیشتری در این رابطه انجام گیرد.
وی افزود: قانون مدیریت بحران وظایف دستگاه‌ها را مشخص کرده است و به خدمات رسانی مطلوب کمک خواهد کرد. اسکان اضطراری برای مواقع بحرانی و تجهیز سالن‌های چند منظوره در مواقع بحرانی امری ضروری است که باید اقدامات لازم را در این زمینه انجام داد.


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات