جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار پلیس فتا درباره رشد کلاهبرداری‌های سایبری در ایام تعطیلات

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا (فراجا) با هشدار نسبت به افزایش فعالیت‌های مجرمان سایبری در ایام تعطیلات و تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان، اعلام‌کرد: این افراد با سوءاستفاده از فرصت تعطیلات، تلاش خود را برای فریب کاربران افزایش می‌دهند.

جامعه- رمزگشانیوز؛ پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا نوشت: سرگرد جواد مختاررضایی با اشاره به شگردهای رایج مجرمان سایبری، از جمله ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده با عناوین فریبنده مانند «سامانه ثنا»، «کمک معیشتی دولت»، «یارانه معیشتی» و ایجاد صفحات جعلی، به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان روی لینک‌های ناشناخته کلیک نکنند و اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.
معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا، با هشدار نسبت به افزایش کلاهبرداری‌های سایبری در حوزه خرید و فروش برخط (آنلاین) در ایام تعطیلات، از شهروندان خواست تا هوشیاری لازم را داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با استفاده از روش‌های مختلفی مانند ایجاد صفحات جعلی و درخواست پرداخت بیعانه اقدام به کلاهبرداری از خریداران می‌کنند، از مردم خواست تا قبل از انجام هرگونه معامله، دقت لازم را داشته باشند.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه یکی از شایع‌ترین روش‌های کلاهبرداری در خریدهای آنلاین، درخواست پرداخت بیعانه قبل از تحویل کالا است، به شهروندان توصیه کرد که به هیچ عنوان قبل از اطمینان از اصالت فروشنده و کالا، مبلغی را به عنوان بیعانه پرداخت نکنند.
مختاررضایی همچنین به شهروندان توصیه کرد که برای خرید کالا از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی استفاده کنند.
وی به شهروندان توصیه کرد در صورت مواجهه با هرگونه کلاهبرداری سایبری، حتی در مواقع تعطیلی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی fata.gov.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات