دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

پیشرفت فیزیکی آزادراه شهید سلیمانی کرج به ۷۳ درصد رسید

استاندار البرز از پیشرفت فیزیکی آزادراه شهید سلیمانی کرج خبر داد و گفت: با پیگیری‌های ملی، همراهی مسئولان کشوری و با تغییرات مدیریتی پیشرفت آزادراه از ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۰ به ٧۳ درصد در زمان کنونی رسیده است.

البرز- رمزگشانیوز؛ مجتبی عبداللهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند پیشرفت پروژه آزادراه شهید سلیمانی کرج افزود: ساخت پروژه کنارگذر شمالی کرج که به نام شهید سلیمانی مزین شد از سال ۹۵ آغاز شد و طی این مدت با فراز و نشیب های فراوانی به واسطه معارضان و عدم تامین اعتبار مواجه شد.
وی ادامه داد: براین اساس با پیگیری‌های ملی و همراهی مجموعه مسئولان مربوطه و با تغییرات مدیریتی اکنون این پروژه شتاب گرفته و طبق گفته مدیر پروژه در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
عبداللهی گفت: تکمیل این آزادراه به‌عنوان مکمل ادامه آزادراه شهید همت در البرز بیش از ۴۰ درصد بار ترافیک ورودی شهر کرج را به خود اختصاص می‌دهد.
وی افزود: البته باید در زمینه توسعه آزادراه کرج _ قزوین نیز تدابیر لازم اتخاذ شود چرا که مصوبه 2 طبقه شدن این آزادراه اخذ شده و باید روند برنامه‌ریزی و اجرای آن از سوی اداره کل راهداری استان مورد پیگیری قرار گیرد.
عبداللهی گفت: آزادراه شهید سلیمانی به طول ۱۷.۵ کیلومتر از انتهای شرقی به جاده چالوس و آزادراه شهدای البرز و از انتهای غربی به خیابان خوارزمی و آزادراه کرج_قزوین می‌رسد.
استاندار البرز اضافه کرد: همچنین شاخص ترین قسمت این پروژه پل B۱ می‌باشد که بزرگترین پل خاورمیانه به شمار می‌رود که با پیشرفت چشمگیری در حال اجرا می‌باشد و سازه‌ها و پیچیدگی مهندسی این پل در کشور بی‌نظیر است.
عبداللهی گفت: جای خرسندی و افتخار دارد که این پروژه با توان مهندسان ایرانی و ظرفیت‌های داخلی کشور در حال اجرا است.
بخش نخست و میانی این آزادراه به‌طول ۷‌.۶ کیلومتر در تاریخ ۱۷ آذر ۱۴۰۲ با حضور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی افتتاح شد.








 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات