دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

به دنبال ساخت خانه‌های کوچک نیستیم

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: ما در کمیسیون عمران مجلس به دنبال اجرای قانون برنامه هفتم مبنی بر افزایش ۳۳۰ هزار هکتاری وسعت محدوده‌های شهری و حرکت به سوی افقی سازی هستیم و این سیاست با ارائه زمین و تسهیلات و ساخت خانه توسط مردم محقق می‌شود.

مجلس- رمزگشانیوز؛ خانه ملت نوشت: ابراهیم نجفی در رابطه با سیاست‌های ساخت خانه‌های اقتصادی و کوچک متراژ گفت: گسترش آپارتمان‌ها با این وضعیت، فرهنگ ایرانی اسلامی را تا حدودی دست خوش تغییراتی کرده و اگر به سمت ساخت خانه های کوچک متراژ هم برویم تاثیرات فرهنگی بسیاری خواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه عمودی سازی ساخت مسکن را به عنوان یک سیاست واحد دنبال نخواهیم کرد، افزود: عمودی‌سازی در برخی از مناطق کشور مانند بافت‌های فرسوده مناسب است چرا که هم اکنون حدود ۲۱ میلیون نفر در حدود ۶ میلیون واحد بافت فرسوده در حال زندگی هستند که باید تخریب و عمودی سازی صورت بگیرد، اما به صورت کلی دیدگاه ما افقی سازی بوده و به دنبال ساخت خانه‌های کوچک متراژ نیستیم.
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در رابطه با آخرین وضعیت طرح تفیکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: کمیسیون عمران با طرح تفکیک وزارت راه و شهرسازی موافق بوده و حتی در جریان بررسی برنامه‌های وزیر راه، شاهد موافقت وی با این موضوع بودیم.







 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات